Marktonderzoek

Om informatie over uw markt en klanten te krijgen, voert u marktonderzoek uit. Marktonderzoek geeft antwoord op vragen die leven binnen uw bedrijf. Hoe ziet de klant u? Wat is uw naamsbekendheid? Waar hebben uw klanten behoefte aan? Wat is de beste prijs voor uw product? Door regelmatig onderzoek te doen blijft u de concurrentie een stap voor.

Een marktverkenning doet u niet alleen om een beeld te krijgen van uw huidige markt of bestaande klanten, maar ook om informatie te krijgen over nieuwe markten en potentiële klanten. Bij de introductie van nieuwe producten wordt onderzoek gebruikt om de potentie van de ideeën te meten. Onderzoek helpt ook ondernemers bij de start van hun bedrijf. Het geeft antwoord op vragen die bij de oprichting komen kijken. Is er een markt voor het product dat u wilt verkopen? Wat is de beste naam voor uw nieuwe bedrijf? Gedegen onderzoek helpt u bij het maken van de juiste keuzes.

Vele vormen marktonderzoek

Multiscope helpt u met alle mogelijke vormen van kwantitatief marktonderzoek. We zijn gespecialiseerd in onderzoek op het gebied van markt & organisatie, merk & reclame, klant en product.

Online kwantitatief marktonderzoek

Multiscope is gespecialiseerd in online kwantitatief onderzoek. Met kwantitatief onderzoek ondervraagt u grote groepen mensen die representatief zijn voor uw totale doelgroep. Multiscope helpt u met het opstellen van de vragenlijst en het selecteren van de juiste respondenten zodat u zeker weet dat u bruikbare informatie krijgt. Onderzoek via Multiscope geeft u betrouwbare en objectieve resultaten die u helpen uw doelen te bereiken.

Werkwijze marktonderzoek

Uw marktstudie laten uitvoeren door Multiscope betekent dat u bepaalt welk werk u uit handen geeft en wat u liever zelf doet. Multiscope kan u helpen van begin tot eind. Van het bepalen van de populatie, het opstellen van de vragenlijst tot en met het maken van een rapport met aanbevelingen. Maar u kunt bij ons ook terecht als u zelf uw onderzoek al heeft uitgedacht en alleen op zoek bent naar respondenten. Ook als u onderzoek wilt doen onder uw huidige klanten en alleen gebruik wilt maken van de kennis en technologie van Multiscope helpen wij u graag. Waar u ook voor kiest, Multiscope zorgt er voor dat u altijd betrokken blijft bij uw marktanalyse en dat deze voldoet aan de juiste betrouwbaarheid en representativiteit.

Portfolio

Accenture
Bol.com
Bovag
Eneco
Holland Casino
Jaarbeurs
Jan Linders
KNHB
Lewis
MKB Nederland
Pearle
De Persgroep
postnl
prins
pwc
Liza Heslenfeld

Meer informatie?

Neem bij vragen contact met mij op via e-mail of telefoon. Ik help u graag verder!

Liza Heslenfeld

liza@multiscope.nl