Verpakkingsonderzoek

De verpakking vormt een belangrijk onderdeel van uw product. In sommige gevallen is het het eerste wat de consument ziet. De kleurstelling, het design en de vorm zijn allemaal aspecten die meespelen bij de keuze van de consument om uw product wel of niet te kopen. Een verpakkingsonderzoek helpt u om de juiste verpakking voor uw product te bepalen.

In een verpakkingsonderzoek vraagt u uw (potentiële) klanten naar wat zij belangrijk vinden aan het uiterlijk en de hoeveelheid van de verpakking. Wat voor uitstraling heeft het? Welke informatie verwachten men op de verpakking. Ook maakt u een vergelijking met de verpakking van uw concurrenten. Wat vinden ze daarvan?

De resultaten geven u zicht op de potentie en aantrekkelijkheid van uw verpakking. Is deze aantrekkelijk genoeg? Op welke punten kan het nog verbeterd worden? Waar vindt uw klant dat een verpakking aan moet voldoen? Als u al een verpakking heeft, en deze wilt vernieuwen kunt u een vergelijking maken tussen het nieuwe en het oude design. De resultaten laten zien wat u wel en niet moet veranderen.

Een voorbeeld van een verpakkingsonderzoek vindt u hier.

Portfolio

Accenture
Bol.com
Bovag
Eneco
Holland Casino
Jaarbeurs
Jan Linders
KNHB
Lewis
MKB Nederland
Pearle
De Persgroep
postnl
prins
pwc
Liza Heslenfeld

Meer informatie?

Neem bij vragen contact met mij op via e-mail of telefoon. Ik help u graag verder!

Liza Heslenfeld

liza@multiscope.nl