Online panel

Multiscope heeft meerdere panels beschikbaar voor marktonderzoek. Ons grootste panel is het consumentenpanel wat bestaat uit meer dan 140.000 panelleden. U kunt dit panel vragen stellen over de meest uiteenlopende onderzoeken. Ook beschikken wij over een B2B-panel met ongeveer 70.000 leden. Dit panel is geschikt om onderzoek te doen in de zakelijke markt. Naast deze panels hebben wij 7 doelgroepen panels. Van de leden van deze panels zijn al meerdere achtergrondkenmerken op verschillende gebieden bekend.

Uit al onze panels kunnen wij representatieve steekproeven voor u selecteren. Dit kan representatief voor Nederland zijn, maar vaak ook regionaal. Wij hanteren hierbij de Gouden Standaard zoals die door branchevereniging MOA is vastgesteld.

Wij zorgen er voor dat uw onderzoek verloopt zoals u dat wenst. Terwijl u zonder zorgen uw resultaat tegemoet ziet, richten wij onze focus op de kwaliteit, snelheid en een haarscherpe selectie.

Panelbeheer

Onze panels zijn in het verleden opgebouwd door een samenwerking met een aantal grote websites. Sinds 2017 zorgt de Website van het Jaar verkiezing voor een vaste instroom van enkele tienduizenden nieuwe leden per jaar. Op doorlopende basis voeren we pro-actief panelmanagement uit waarbij we de achtergrondkenmerken verrijken en inactieve panelleden opschonen.

We waken voor overbelasting door panelleden maximaal tien keer per jaar te benaderen. Dankzij de uitgebreide achtergrondkenmerken nodigen we deelnemers alleen uit wanneer zij tot de onderzoeksdoelgroep horen. Daarnaast zetten wij onze panels alleen in voor marktonderzoeksdoeleinden.

Leden

Regelmatig onderzoek onder panelleden leert ons veel over hun motieven. De belangrijkste drijfveren om deel te nemen zijn:

1. Invloed uitoefenen (35%)
2. Nieuwsgierigheid (25%)
3. Beloning (22%)

Door middel van een uitgekiend loyalty systeem zorgen we voor een gezonde motivatie bij onze panelleden. Wij zorgen er voor dat hun online stem wordt gehoord. Veel Nederlanders zijn namelijk uitsluitend nog maar online te bereiken voor deelname aan marktonderzoek. Een groot deel (44%) van de Multiscope panelleden zegt niet (meer) aan andere vormen van marktonderzoek mee te werken.

Panelleden schrijven in via een dubbele ´opt-in´ registratie. Multiscope garandeert de anonimiteit en privacy van respondenten en volgt daarbij natuurlijk de regelgeving van de Autoriteit Persoonsgegevens.

Risicovrij

Panelonderzoek via Multiscope is risicovrij. Wij bieden u de volgende drie zekerheden:

  1. Responsgarantie
  2. Vaste prijs
  3. Vaste opleverdatum

Deze zekerheden voorkomen vervelende verrassingen achteraf en zorgen er voor dat u vooraf 100% duidelijkheid hebt over de kosten van een onderzoek.

Kwaliteit

Via onze panels kunt u voor nagenoeg iedere doelgroep een representatief onderzoek uitvoeren. Door de omvang en de uitgebreide selectiemogelijkheden kunnen we altijd de juiste steekproef trekken.

Afhankelijk van het onderwerp, de lengte van de vragenlijst en de onderzoeksdoelgroep is de respons binnen onze panels tussen de 20% en 60%. Verbluffend is de snelheid van de respons. De helft van de respons komt vaak binnen 24 uur binnen, waardoor we uw veldwerktrajecten over het algemeen binnen enkele dagen tot een week afronden.

Een belangrijk voordeel van online enquêtes is dat respondenten meewerken op een tijdstip dat zij geschikt achten. Daardoor bent u verzekerd van serieuze en betrouwbare antwoorden waar men de tijd voor neemt.

Portfolio

Accenture
Bol.com
Bovag
Eneco
Holland Casino
Jaarbeurs
Jan Linders
KNHB
Lewis
MKB Nederland
Pearle
De Persgroep
postnl
prins
pwc
Liza Heslenfeld

Meer informatie?

Neem bij vragen contact met mij op via e-mail of telefoon. Ik help u graag verder!

Liza Heslenfeld

liza@multiscope.nl