De Smart Media Monitor is hét rapport dat inzicht geeft in welke diensten in digitale media de meeste tijd en aandacht krijgen. De cijfers laten zien welke aanbieders en welk scherm (mobiel, tablet of televisie) de strijd om de consument wint. Aan welke aanbieders van video on demand, tv, music streaming, radio, social media, nieuws, e-reading en gaming besteden Nederlanders het meeste tijd en geld?
Voor wie is de Smart Media Monitor relevant?
De Smart Media Monitor is relevant voor alle bedrijven die direct of indirect actief zijn in de media. Bijvoorbeeld aanbieders in de verschillende segmenten, producten, media bureaus en adverteerders.
Onderzoeksvragen
Het rapport geeft onder andere antwoord op de volgende vragen:
- Hoe lang, hoe aandachtig en op welke manier kijken consumenten lineaire tv?
- Welke andere media gebruikt men tijdens het tv-kijken?
- Welke diensten worden gebruikt voor video’s, muziek, social media, nieuws, lezen en games?
- Hoeveel tijd besteed men aan deze diensten?
- Op welke apparaten gebruikt men deze diensten?
- Wat wordt besteed aan deze diensten?
- Welke dienst krijgt de voorkeur?
- Wat is de potentie van de verschillende diensten?