2 miljoen huishoudens slim beveiligd
- 27 november 2022
Ruim een op de vier Nederlandse huishoudens is in het bezit van slimme beveiligingsapparatuur (26%). Nederlanders hebben tot op heden €734 miljoen aan slimme beveiliging en veiligheid besteed. De potentiële marktwaarde groeit naar €1,1 miljard. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
33% meer slim beveiligde huishoudens
Ruim een kwart van de Nederlandse huishoudens maakt gebruik van slimme beveiligingsapparatuur (26%). Dit zijn ongeveer 2 miljoen huishoudens. Ten opzichte van 2021 (1,5 miljoen) is dit een stijging van 33%. Het populairste product is de beveiligingscamera. 13% van de huishoudens bezit deze. Daarna volgen slimme deurbellen (12%), rook- en CO(2)-melders (7%), beveiligingssystemen (6%), babyfoons (4%) en deursloten (2%).
Nederlanders besteedden €734 miljoen
Consumenten hebben tot op heden €734 miljoen aan producten voor slimme beveiliging en veiligheid besteed. Dit is een stijging van 24% ten opzichte van 2021 (€590 miljoen). Er werd het meest geïnvesteerd in beveiligingssystemen (€236 miljoen) en beveiligingscamera’s (€223 miljoen). De grootste procentuele omzetstijging vond plaats voor de categorie babyfoons (+232%). Deze productcategorie is ook qua bezit gestegen (+3 procentpunt).
Potentiële marktwaarde groeit naar €1,1 miljard
Consumenten die van plan zijn het komende jaar slimme beveiliging aan te schaffen, verwachten hier €399 miljoen aan uit te geven. Hiermee komt de potentiële marktwaarde op €1,1 miljard. Nederlanders hebben het meeste geld over voor een slim beveiligingssysteem. Geïnteresseerden zijn bereid hier gemiddeld €266 aan te besteden. Dit komt neer op €107 miljoen voor heel Nederland.
0 comments on 2 miljoen huishoudens slim beveiligd