Blog

La Cubanita grootste reclamebereik restaurantketens Nederland

  • 1 november 2024
Reclame van La Cubanita bereikt de meeste Nederlandse consumenten (10%). In het afgelopen jaar heeft 26% van de Nederlandse consumenten minstens één reclame van een restaurantketen gezien. Social media is het grootste reclamekanaal (29%) voor restaurantketens in Nederland. Dit blijkt uit Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. La Cubanita […]

Fitnessketens populair onder jongeren

  • 30 oktober 2024
Het percentage fitnessabonnementhouders is het hoogst onder 18- tot en met 34-jarigen (30%). Vooral studenten hebben relatief vaak een abonnement (29%). Gemiddeld gaan abonnementhouders 2,5 dagen in de week naar de sportschool. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders. Drie op de tien jongeren bezit fitnessabonnement […]

‘Beste product’ belangrijkst bij afsluiten verzekering

  • 28 oktober 2024
Nederlanders vinden over het algemeen het ‘beste product’ het belangrijkst wanneer zij een verzekering afsluiten. De waardestrategie ‘beste service’ wordt het minst belangrijk gevonden door Nederlandse consumenten. Verder laten consumenten geen duidelijke voorkeur zien wanneer zij een reisverzekering afsluiten. Dit blijkt uit Uitblinkers Verzekeraars, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. ‘Beste product’ […]

Picnic hoogste score op ‘beste proces’

  • 25 oktober 2024
Online supermarkt Picnic behaalt de beste score op de waardestrategie ‘beste proces’ van alle foodretailers. Onder de foodretailers scoren maaltijdboxaanbieders het hoogst op deze waardestrategie. Daarnaast kiest het grootste deel van de consumenten binnen zowel de supermarktbranche (60%) als de chocoladebranche (47%) voor aanbieders met de ‘laagste prijs’. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig […]

810 duizend potentiële nieuwe gebruikers slimme verlichting

  • 21 oktober 2024
Een kwart (25%) van de Nederlandse huishoudens geeft aan binnen een jaar slimme verlichting aan te willen schaffen. Gemak en comfort (52%) is de belangrijkste reden om slimme verlichting aan te schaffen. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.400 Nederlanders. Verwacht aantal bezitters 3,8 miljoen Bijna 2,1 […]

HEMA grootste reclamebereik kledingwinkels Nederland

  • 18 oktober 2024
TV is het grootste reclamekanaal (29%) voor kledingwinkels in Nederland. Reclame van HEMA bereikt de meeste Nederlandse consumenten (36%). Het reclamebereik van bol is het grootst van alle kledingwinkels en -webshops onder personen tussen de 18 en 34 jaar oud. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 […]

RegioBank blinkt uit op ‘beste service’

  • 11 september 2024
RegioBank blinkt uit op de waardestrategie ‘beste service’. Van alle subsectoren binnen de financiële sector scoren beleggingspartijen het hoogst op de waardestrategie ‘beste service’. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders. Uitblinker RegioBank RegioBank is de uitblinker op ‘beste service’ (4,02). Volgens klanten heeft RegioBank dus een […]

Zalando en H&M populairst onder 18- tot en met 34-jarigen

  • 7 september 2024
De klanten van Zalando (54%) en H&M (53%) bestaan voor het grootste deel uit 18- tot en met 34-jarigen. Webshop Bonprix trekt juist vooral 50-plussers aan (59%). Van alle kledingwinkels zijn HEMA en C&A het populairst. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. Kledingwinkel H&M trekt […]

Speciaalzaken scoren goed op ‘beste service’

  • 6 september 2024
Speciaalzaken zoals slagerijen, poeliers, kaas-en delicatessenwinkels en brood- en banketzaken scoren van alle subsectoren gemiddeld het best op de waardestrategie ‘beste service’. Uw Slager heeft de beste score van alle foodretailers. Supermarkten scoren juist slecht op deze waardestrategie. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Slagerijen en poeliers […]