Overzicht

Markt slimme huishoudelijke apparatuur stijgt naar €3,7 miljard

  • 14 januari 2025
De markt voor slimme huishoudelijke apparatuur groeide in een jaar van €3,5 miljard naar €3,7 miljard. Het percentage huishoudens met slimme huishoudelijke apparaten bleef stabiel op 27%. Gemak en comfort (52%) zijn de belangrijkste aankoopredenen. Dit blijkt uit de achtste editie van de  Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.400 Nederlanders. […]

Hét onderzoek naar de uitblinkers in de foodretail

  • 13 januari 2025
Uitblinkers Foodretail is een onderzoek naar organisaties in de foodretail met de beste positionering. In het rapport worden de marktposities van meer dan 70 supermarkten, bakkerijen, speciaalzaken en online foodretailers met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel Treacy en Wiersema. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de winkelformules daadwerkelijk aansluit bij […]

Met Jixbee heb je volledige controle over jouw salaris

  • 10 januari 2025
Zit je even krap bij kas, heb je een grote uitgave of wil je gewoon direct effect zien van extra gewerkte uren? Dan is je salaris laten uitbetalen via Jixbee ideaal. Jixbee zorgt er namelijk voor dat de werknemer zelf controle heeft over wanneer hij/zij het salaris uitbetaald wil krijgen. Duuk Biewenga legt in deze Innoshow aflevering uit hoe […]

Kledingwinkels in Nederland vergeleken in nieuw onderzoek

  • 10 januari 2025
In juni is de Nationale Benchmark Kledingwinkels uitgekomen. Dit rapport vergelijkt de grootste fysieke en online kledingwinkels van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de lancering van dit rapport hebben […]

Ekoplaza uitblinker in onderzoek foodretail

  • 9 januari 2025
Ekoplaza heeft de beste positionering in de foodretail. Speciaalzaken positioneren zich het best en supermarkten het slechtst. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Ekoplaza grote winnaar Een goede positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig zijn. Consumenten beoordeelden de partijen op een schaal van 1 […]

Prijs belangrijkste keuzereden kledingwinkels

  • 7 januari 2025
Prijs (56%) vormt de belangrijkste motivatie om voor een bepaalde kledingwinkel te kiezen. Ruim de helft van de Nederlanders (54%) baseert de keuze op het aanbod. Duurzaamheid speelt een veel kleinere rol (7%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. 56% kiest voor prijs Maar liefst […]

Winnaars derde kwartaal 2024!

  • 6 januari 2025
In samenwerking met de BOVAG en de RAI voert Multiscope een doorlopend onderzoek uit naar onderhoud van auto’s. Iedere maand maken deelnemers kans op diverse prijzen en per kwartaal worden de winnaars gekozen. De winnaars voor het derde kwartaal zijn bekend: Tankpas (€100)Dhr. Millecam uit LelystadDhr. van der Struijf uit AmsterdamMevr. Enescu uit Heteren Waardebon […]

Locatie en gemak belangrijkste keuzeredenen fastfoodketens

  • 3 januari 2025
De ‘locatie’ (39%) en het ‘gemak’ (39%) van een fastfoodketen zijn voor Nederlanders de belangrijkste keuzeredenen om een bepaalde keten te bezoeken. Een derde (33%) van de bezoekers kiest voor een fastfoodketen gebaseerd op het ‘aanbod’. Tot slot houden 18- tot en met 34-jarigen vaker rekening met een ‘aanbieding’ (28%) dan andere leeftijdsgroepen. Dit blijkt […]

Prijswinnaars consumentenonderzoek december 2024

  • 2 januari 2025
De prijswinnaars van het consumentenonderzoek uit december 2024 zijn bekend. Elke maand tonen we wie er in de prijzen zijn gevallen. Zo spreken we onze waardering uit. Als dank voor deelname aan onze onderzoeken. Benieuwd wie er deze maand in de prijzen zijn gevallen? Bekijk dan hieronder de prijswinnaars van december. Prijswinnaars onderzoek telecomdiensten Voor […]