Overzicht

Gemiddelde terugkeerintentie hotelketens is 72%

  • 24 december 2024
De terugkeerintentie bij hotelketens ligt gemiddeld op 72%. Klanten bezochten hotels van ketens de afgelopen drie jaar gemiddeld 1,9 keer. Ibis Budget heeft de hoogste terugkeerintentie. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders. Gemiddelde bezoekfrequentie is 1,9 De bezoekfrequentie in de afgelopen drie jaar en de intentie […]

Alles over de prestaties van autoverzekeraars in Nederland

  • 23 december 2024
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Autoverzekeringen. Een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor autoverzekeringen. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 4.600 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? De markt voor autoverzekeringen is in het afgelopen decennium steeds transparanter geworden. […]

Montimar scoort hoogste NPS restaurantketens

  • 13 december 2024
Van alle Nederlandse restaurantketens scoort Montimar de hoogste NPS. 35- tot en met 49-jarigen zijn het meest kritisch tijdens een restaurantbezoek. Een hogere besteding hangt vaak samen met een hogere NPS. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. Montimar geniet hoogste klanttevredenheid  De Net Promotor Score […]

Locatie bepaalt restaurantkeuze

  • 12 december 2024
De locatie van een restaurant speelt de belangrijkste rol bij de keuze voor een restaurantketen. Italiaanse restaurants kiezen mensen vooral vanwege het gemak. Aanbiedingen hebben een kleinere invloed. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. Locatie is het belangrijkst De locatie van een restaurantketen speelt de […]

Groene stroom op iedere locatie

  • 11 december 2024
In deze aflevering van de Innoshow staat stroom opwekken met waterstof centraal. Het bedrijf Watermeln gebruikt waterstof op een innovatieve en duurzame manier om op locaties zonder netaansluiting toch groene stroom te leveren. Denk bijvoorbeeld aan festivalterreinen of bouwlocaties. Jeff Wezel vertelt hoe hij en zijn co-founder op dit idee kwamen. Hoe ze de huidige dieselgeneratoren willen vervangen en […]

Jongeren ervaren meeste stress door werk en studie

  • 9 december 2024
Nederlandse jongeren ervaren meer stress dan gemiddeld. Gemiddeld ervaren Nederlandse consumenten een stressniveau van 4,5 op een tienpuntsschaal. Jongeren tussen de 18 en 34 jaar oud geven hun stressniveau een 5,3. Nederlanders tussen 35 en 49 jaar een 5,4 en Nederlanders van 50 jaar of ouder een 3,7. Vrouwen (4,9) ervaren gemiddeld meer stress dan […]

ZLM Verzekeringen hoogste score op ‘beste service’

  • 6 december 2024
ZLM Verzekeringen scoort van alle verzekeraars het hoogst op de waardestrategie ‘beste service’. Toch wordt deze waardestrategie het minst belangrijk gevonden door consumenten. Van alle typen verzekeringen scoren reisverzekeringen het best op deze waardestrategie. Dit blijkt uit Uitblinkers Verzekeraars, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. ZLM Verzekeringen hoogste score ZLM Verzekeringen scoort […]

31% Nederlanders gebruikt producten voor betere slaap

  • 5 december 2024
Bijna een derde (31%) van de Nederlanders gebruikt één of meerdere producten om beter te slapen. Eén op de tien gebruikt oordopjes. Mannen en 50-plussers beoordelen hun slaapkwaliteit hoger dan vrouwen en jongere leeftijdsgroepen. Slaapmaskers zijn populairder onder vrouwen. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders. […]

Een blik op de wereld van touroperators

  • 2 december 2024
Vandaag lanceert Multiscope de nieuwe editie van de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, geboekte reizen, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor touroperators. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 6.600 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? Na een aantal magere coronajaren, concurrentie van online reisbureaus en consolidaties […]