Overzicht

Hét onderzoek naar de optimale positionering van financiële dienstverleners

  • 22 november 2024
Uitblinkers Financiële Sector is een onderzoek naar organisaties in de financiële sector met de beste positionering. Het onderzoek geeft een compleet overzicht van de markt met als basis een grootschalig onderzoek onder ruim 5.200 consumenten. In het rapport worden de marktposities van meer dan 50 banken, hypotheekadviseurs en -verstrekkers, kredietverstrekkers en beleggingspartijen met elkaar vergeleken […]

Van koffieprut tot eindproduct

  • 19 november 2024
In deze aflevering van de Innoshow staat koffiedik centraal. Waar koffiedik vaak als afval wordt beschouwd, ziet Lisanne Addink-Dölle van Coffee Based het als een waardevolle grondstof. Ze vertelt over de innovatieve producten die haar bedrijf maakt van koffiedik, de voordelen van deze duurzame aanpak én ze geeft een inkijkje in de toekomstplannen van Coffee Based. Ontdek hoe koffiedik […]

La Cubanita grootste reclamebereik restaurantketens Nederland

  • 1 november 2024
Reclame van La Cubanita bereikt de meeste Nederlandse consumenten (10%). In het afgelopen jaar heeft 26% van de Nederlandse consumenten minstens één reclame van een restaurantketen gezien. Social media is het grootste reclamekanaal (29%) voor restaurantketens in Nederland. Dit blijkt uit Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. La Cubanita […]

Multiscope stapt in Datasensai

  • 1 november 2024
Sinds het begin van dit jaar zijn we bezig met de ontwikkeling van een nieuw data-analyse en -visualisatie platform waar we sterk in geloven. Bedrijven hebben steeds meer toegang tot (bestaande) data, maar de huidige oplossingen voor data-analyse en -visualisatie schieten tekort. Ze zijn niet echt intelligent, hebben beperkte visualisatie mogelijkheden, zijn tijdrovend en voldoen […]

Fitnessketens populair onder jongeren

  • 30 oktober 2024
Het percentage fitnessabonnementhouders is het hoogst onder 18- tot en met 34-jarigen (30%). Vooral studenten hebben relatief vaak een abonnement (29%). Gemiddeld gaan abonnementhouders 2,5 dagen in de week naar de sportschool. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders. Drie op de tien jongeren bezit fitnessabonnement […]

DEGIRO uitblinker op ‘beste proces’

  • 29 oktober 2024
DEGIRO heeft van alle partijen in de financiële sector de hoogste score op de waardestrategie ‘beste proces’. Beleggingspartijen scoren hoger dan banken en hypotheken. De gemiddelde score op ‘beste proces’ is hoger dan op de waardestrategieën ‘beste product’ en ‘beste service’. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 […]

‘Beste product’ belangrijkst bij afsluiten verzekering

  • 28 oktober 2024
Nederlanders vinden over het algemeen het ‘beste product’ het belangrijkst wanneer zij een verzekering afsluiten. De waardestrategie ‘beste service’ wordt het minst belangrijk gevonden door Nederlandse consumenten. Verder laten consumenten geen duidelijke voorkeur zien wanneer zij een reisverzekering afsluiten. Dit blijkt uit Uitblinkers Verzekeraars, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. ‘Beste product’ […]

Picnic hoogste score op ‘beste proces’

  • 25 oktober 2024
Online supermarkt Picnic behaalt de beste score op de waardestrategie ‘beste proces’ van alle foodretailers. Onder de foodretailers scoren maaltijdboxaanbieders het hoogst op deze waardestrategie. Daarnaast kiest het grootste deel van de consumenten binnen zowel de supermarktbranche (60%) als de chocoladebranche (47%) voor aanbieders met de ‘laagste prijs’. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig […]

Coffeelovers heeft meest loyale klanten

  • 24 oktober 2024
De terugkeerintentie bij een koffie- of lunchketen in Nederland is gemiddeld 84%. Nederlanders bezochten het afgelopen jaar gemiddeld 2,7 keer een koffie- of lunchketen. Bezoekers van Coffeelovers zijn het meest loyaal. Dit blijkt uit Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. Koffie- en lunchketens gemiddeld 2,7 keer bezocht […]