Overzicht

Grootste positioneringsonderzoek onthult marktwensen woonbranche

  • 31 maart 2025
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van Uitblinkers Woonbranche. Dit rapport is een grootschalig positioneringsonderzoek onder ruim 5.000 Nederlanders. Het rapport brengt de marktposities van vooraanstaande winkelformules in de woonbranche in kaart en vergelijkt ze grondig met elkaar, aan de hand van het onderzoeksmodel van Treacy en Wiersema. Wat kunt u verwachten? Om een branche […]

De meest recente marktinzichten over duurzaam wonen in Nederland

  • 28 maart 2025
Vandaag lanceert Multiscope de vijfde editie van het duurzaam wonen rapport. Duurzaam Wonen is een grootschalig onderzoek onder ruim 4.400 consumenten en bevat de meest recente informatie over zonne- en windenergie, isolatie, verwarming, energiezuinige verlichting, laadpalen, waterbesparing en ventilatie van huizen in Nederland. Bestel het rapport nu en ontvang de meest recente data over de huidige status […]

Unieke inzichten uit het grootste onderzoek naar restaurantketens

  • 21 maart 2025
De Nationale Benchmark Restaurantketens is het grootste onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor restaurantketens. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de […]

Isolatie wint terrein als topprioriteit voor consumenten

  • 20 maart 2025
Isolatie is de populairste maatregel voor woningverduurzaming. Nederlanders besteden de werkzaamheden daarvoor meestal uit. Bijna één op de acht is van plan om de woning in de komende twaalf maanden te verduurzamen door middel van isolatie. Dit blijkt uit de vijfde editie van Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.400 Nederlanders. Grootste […]

Huishoudens betalen meer bij grootste energieleveranciers

  • 18 maart 2025
Nederlandse huishoudens betalen de hoogste termijnbedragen bij de grootste energieleveranciers. Het gemiddelde maandbedrag is €146. Bij het kiezen van een energieleverancier weegt de prijs zwaarder dan duurzaamheid. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.500 Nederlanders. Gemiddeld maandbedrag is €146 Nederlandse huishoudens betalen gemiddeld €146 per maand aan […]

Exclusieve marktinzichten over de positionering van verzekeraars

  • 14 maart 2025
Uitblinkers Verzekeraars is het grootste positioneringsonderzoek in de verzekeringssector. Het onderzoek analyseert en beoordeelt de positionering van meer dan 70 verzekeraars aan de hand van talrijke criteria. We hanteren het waardestrategiemodel van Treacy en Wiersema als basis voor dit onderzoek. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de verzekeraars daadwerkelijk aansluit bij de behoeften […]

€5,7 miljard besteed aan autoverzekeringen

  • 13 maart 2025
Nederlanders geven jaarlijks €5,7 miljard uit aan autoverzekeringen. De gemiddelde premie bedraagt €54 per maand en is het hoogst bij Toyota Autoverzekeringen. ‘Prijs’ is de belangrijkste reden voor de keuze voor een autoverzekeraar. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 4.600 Nederlanders. Gemiddelde premie €54 per maand Automobilisten […]

De meest recente cijfers over beweging, ontspanning en supplementen

  • 12 maart 2025
De Healthy Lifestyle Monitor is het grootste onderzoek naar beweging, voeding, supplementen, stress en ontspanning in Nederland. In het onderzoek zijn 5.305 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd. Deze groep is daarmee representatief voor de Nederlandse bevolking. Het rapport bevat de meest recente informatie over de marktomvang, producten, merken, retailers, ketens en bestedingen in de […]

Gemiddelde terugkeerintentie restaurantketens is 77%

  • 11 maart 2025
Ruim drie op de vier (77%) bezoekers van restaurantketens verwachten er binnen twaalf maanden terug te keren. Moeke en DADAWAN hebben de meest loyale klanten. Klanten van koffie- en lunchketens zijn loyaler dan die van restaurantketens. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. Gemiddeld 1,6 bezoek […]