Overzicht

Ekoplaza uitblinker in onderzoek foodretail

  • 9 januari 2025
Ekoplaza heeft de beste positionering in de foodretail. Speciaalzaken positioneren zich het best en supermarkten het slechtst. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Ekoplaza grote winnaar Een goede positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig zijn. Consumenten beoordeelden de partijen op een schaal van 1 […]

Prijs belangrijkste keuzereden kledingwinkels

  • 7 januari 2025
Prijs (56%) vormt de belangrijkste motivatie om voor een bepaalde kledingwinkel te kiezen. Ruim de helft van de Nederlanders (54%) baseert de keuze op het aanbod. Duurzaamheid speelt een veel kleinere rol (7%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. 56% kiest voor prijs Maar liefst […]

Winnaars derde kwartaal 2024!

  • 6 januari 2025
In samenwerking met de BOVAG en de RAI voert Multiscope een doorlopend onderzoek uit naar onderhoud van auto’s. Iedere maand maken deelnemers kans op diverse prijzen en per kwartaal worden de winnaars gekozen. De winnaars voor het derde kwartaal zijn bekend: Tankpas (€100)Dhr. Millecam uit LelystadDhr. van der Struijf uit AmsterdamMevr. Enescu uit Heteren Waardebon […]

Locatie en gemak belangrijkste keuzeredenen fastfoodketens

  • 3 januari 2025
De ‘locatie’ (39%) en het ‘gemak’ (39%) van een fastfoodketen zijn voor Nederlanders de belangrijkste keuzeredenen om een bepaalde keten te bezoeken. Een derde (33%) van de bezoekers kiest voor een fastfoodketen gebaseerd op het ‘aanbod’. Tot slot houden 18- tot en met 34-jarigen vaker rekening met een ‘aanbieding’ (28%) dan andere leeftijdsgroepen. Dit blijkt […]

Prijswinnaars consumentenonderzoek december 2024

  • 2 januari 2025
De prijswinnaars van het consumentenonderzoek uit december 2024 zijn bekend. Elke maand tonen we wie er in de prijzen zijn gevallen. Zo spreken we onze waardering uit. Als dank voor deelname aan onze onderzoeken. Benieuwd wie er deze maand in de prijzen zijn gevallen? Bekijk dan hieronder de prijswinnaars van december. Prijswinnaars onderzoek telecomdiensten Voor […]

Starbucks en HEMA bekendste koffie- en lunchketens

  • 27 december 2024
De twee bekendste koffie- en lunchketens in Nederland zijn Starbucks en HEMA. HEMA heeft de hoogste geholpen naamsbekendheid (88%) van alle Nederlandse koffie- en lunchketens. Starbucks heeft de hoogste Top of Mind Awareness (TOMA) (29%) en spontane naamsbekendheid (42%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 5.000 […]

Gemiddelde terugkeerintentie hotelketens is 72%

  • 24 december 2024
De terugkeerintentie bij hotelketens ligt gemiddeld op 72%. Klanten bezochten hotels van ketens de afgelopen drie jaar gemiddeld 1,9 keer. Ibis Budget heeft de hoogste terugkeerintentie. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders. Gemiddelde bezoekfrequentie is 1,9 De bezoekfrequentie in de afgelopen drie jaar en de intentie […]

Alles over de prestaties van autoverzekeraars in Nederland

  • 23 december 2024
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Autoverzekeringen. Een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor autoverzekeringen. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 4.600 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? De markt voor autoverzekeringen is in het afgelopen decennium steeds transparanter geworden. […]

Montimar scoort hoogste NPS restaurantketens

  • 13 december 2024
Van alle Nederlandse restaurantketens scoort Montimar de hoogste NPS. 35- tot en met 49-jarigen zijn het meest kritisch tijdens een restaurantbezoek. Een hogere besteding hangt vaak samen met een hogere NPS. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. Montimar geniet hoogste klanttevredenheid  De Net Promotor Score […]