Overzicht

Winnaars vierde kwartaal 2024!

  • 7 maart 2025
In samenwerking met de BOVAG en de RAI voert Multiscope een doorlopend onderzoek uit naar onderhoud van auto’s. Iedere maand maken deelnemers kans op diverse prijzen en per kwartaal worden de winnaars gekozen. De winnaars voor het vierde kwartaal van 2024 zijn bekend: Tankpas (€100)Dhr. Bostjan uit NoordwijkDhr. Schulpen uit EijsdenMevr. Kraan uit Doesburg Waardebon […]

Corendon en TUI Nederland bekendste touroperators

  • 7 maart 2025
De bekendste touroperators van Nederland zijn Corendon en TUI Nederland. Corendon heeft de hoogste geholpen naamsbekendheid (82%) van alle touroperators. TUI Nederland heeft de hoogste Top of Mind Awareness (TOMA) (33%) en spontane naamsbekendheid (49%) in de markt. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.600 Nederlandse consumenten. […]

Nederlanders besteden €7,6 miljard aan gezond leven

  • 6 maart 2025
Nederlanders besteden jaarlijks in totaal €7,6 miljard aan een gezonde leefstijl. Het meeste geld gaat naar sportlidmaatschappen. Ruim drie op de tien (31%) Nederlanders doen aan fitness. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor 2024, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders. €4,7 miljard naar sport Nederlanders geven jaarlijks €7,6 miljard uit aan […]

34% Nederland boekt bij touroperator

  • 20 februari 2025
De afgelopen drie jaar boekte 34% van de Nederlanders een reis bij een touroperator. TUI Nederland is favoriet, gevolgd door Corendon en Sunweb. Ruim twee op de drie (67%) bleef trouw aan dezelfde touroperator. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.600 Nederlanders. 34% […]

McDonald’s grootste reclamebereik fastfoodketens Nederland

  • 19 februari 2025
McDonald’s heeft het grootste reclamebereik (48%) van alle fastfoodketens in Nederland. Nederlanders zagen reclame van fastfoodketens het vaakst op TV (33%). Jongeren zien reclame duidelijk vaker via social media (19%) dan oudere leeftijdsgroepen. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders. TV-reclame grootste bereik Reclame van fastfoodketens […]

Nederlanders boekten voor €32,3 miljard via vakantieplatformen

  • 18 februari 2025
Vakantiegangers gaven de afgelopen drie jaar €32,3 miljard uit aan boekingen via vakantieplatformen. Gemiddeld besteedden ze €697 per boeking. Klanten gaven het meest uit bij D-reizen. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. Gemiddelde besteding €697 Nederlanders besteden gemiddeld €697 per boeking, […]

Locatie belangrijkste keuzereden koffie- en lunchketens

  • 14 februari 2025
Bijna de helft (45%) van de Nederlandse consumenten kiest voor een koffie- of lunchketen vanwege de ‘locatie’. ‘Gemak’ (36%) blijkt ook een belangrijke keuzereden. Nederlanders nemen ‘duurzaamheid’ (3%) maar zelden mee in hun beslisproces. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.   Locatie belangrijkste […]

’ t Bakhuus heeft hoogste klantloyaliteit in fastfood

  • 13 februari 2025
’t Bakhuus heeft de hoogste klantloyaliteit in de fastfoodbranche. Maar liefst 92% van de klanten wil er opnieuw eten. De gemiddelde terugkeerintentie in de fastfoodbranche is 76%. Vijf partijen scoren lager dan gemiddeld op zowel de bezoekintentie als -frequentie. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders. […]

Nieuwe inzichten over Nederlandse energieleveranciers

  • 20 januari 2025
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Energieleveranciers. Een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor energieleveranciers. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van ruim 4.500 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? De ontwikkelingen op de energiemarkt zijn in een stroomversnelling gekomen. Veranderende behoeften […]