Overzicht

Isolatie wint terrein als topprioriteit voor consumenten

  • 20 maart 2025
Isolatie is de populairste maatregel voor woningverduurzaming. Nederlanders besteden de werkzaamheden daarvoor meestal uit. Bijna één op de acht is van plan om de woning in de komende twaalf maanden te verduurzamen door middel van isolatie. Dit blijkt uit de vijfde editie van Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.400 Nederlanders. Grootste […]

Huishoudens betalen meer bij grootste energieleveranciers

  • 18 maart 2025
Nederlandse huishoudens betalen de hoogste termijnbedragen bij de grootste energieleveranciers. Het gemiddelde maandbedrag is €146. Bij het kiezen van een energieleverancier weegt de prijs zwaarder dan duurzaamheid. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.500 Nederlanders. Gemiddeld maandbedrag is €146 Nederlandse huishoudens betalen gemiddeld €146 per maand aan […]

Exclusieve marktinzichten over de positionering van verzekeraars

  • 14 maart 2025
Uitblinkers Verzekeraars is het grootste positioneringsonderzoek in de verzekeringssector. Het onderzoek analyseert en beoordeelt de positionering van meer dan 70 verzekeraars aan de hand van talrijke criteria. We hanteren het waardestrategiemodel van Treacy en Wiersema als basis voor dit onderzoek. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de verzekeraars daadwerkelijk aansluit bij de behoeften […]

€5,7 miljard besteed aan autoverzekeringen

  • 13 maart 2025
Nederlanders geven jaarlijks €5,7 miljard uit aan autoverzekeringen. De gemiddelde premie bedraagt €54 per maand en is het hoogst bij Toyota Autoverzekeringen. ‘Prijs’ is de belangrijkste reden voor de keuze voor een autoverzekeraar. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 4.600 Nederlanders. Gemiddelde premie €54 per maand Automobilisten […]

De meest recente cijfers over beweging, ontspanning en supplementen

  • 12 maart 2025
De Healthy Lifestyle Monitor is het grootste onderzoek naar beweging, voeding, supplementen, stress en ontspanning in Nederland. In het onderzoek zijn 5.305 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd. Deze groep is daarmee representatief voor de Nederlandse bevolking. Het rapport bevat de meest recente informatie over de marktomvang, producten, merken, retailers, ketens en bestedingen in de […]

Gemiddelde terugkeerintentie restaurantketens is 77%

  • 11 maart 2025
Ruim drie op de vier (77%) bezoekers van restaurantketens verwachten er binnen twaalf maanden terug te keren. Moeke en DADAWAN hebben de meest loyale klanten. Klanten van koffie- en lunchketens zijn loyaler dan die van restaurantketens. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. Gemiddeld 1,6 bezoek […]

Winnaars vierde kwartaal 2024!

  • 7 maart 2025
In samenwerking met de BOVAG en de RAI voert Multiscope een doorlopend onderzoek uit naar onderhoud van auto’s. Iedere maand maken deelnemers kans op diverse prijzen en per kwartaal worden de winnaars gekozen. De winnaars voor het vierde kwartaal van 2024 zijn bekend: Tankpas (€100)Dhr. Bostjan uit NoordwijkDhr. Schulpen uit EijsdenMevr. Kraan uit Doesburg Waardebon […]

Corendon en TUI Nederland bekendste touroperators

  • 7 maart 2025
De bekendste touroperators van Nederland zijn Corendon en TUI Nederland. Corendon heeft de hoogste geholpen naamsbekendheid (82%) van alle touroperators. TUI Nederland heeft de hoogste Top of Mind Awareness (TOMA) (33%) en spontane naamsbekendheid (49%) in de markt. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.600 Nederlandse consumenten. […]

Nederlanders besteden €7,6 miljard aan gezond leven

  • 6 maart 2025
Nederlanders besteden jaarlijks in totaal €7,6 miljard aan een gezonde leefstijl. Het meeste geld gaat naar sportlidmaatschappen. Ruim drie op de tien (31%) Nederlanders doen aan fitness. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor 2024, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders. €4,7 miljard naar sport Nederlanders geven jaarlijks €7,6 miljard uit aan […]