Ruim 650.000 VR-brillen in Nederland
- 10 april 2018
Vijf procent van de consumenten heeft een virtual reality bril in huis. Verreweg de meeste van deze brillen werken met een afzonderlijke smartphone als scherm. Met nieuwe toepassingen kan virtual reality de komende jaren verder groeien en een plek veroveren in de Nederlandse huiskamer. Dit blijkt uit de Smart Media Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.700 Nederlanders.
Samsung marktleider in virtual reality
Ruim 650.000 Nederlanders hebben een VR-bril. Samsung is de onbetwiste marktleider met een marktaandeel van 51%. VR BOX (11%), Sony (6%), Trust (4%) en Ritech (2%) volgen op ruime afstand van Samsung.
Eind 2018 één miljoen VR-brillen
Komend jaar verwacht 4% van de consumenten een VR-bril te kopen. Het aantal VR-brillen in Nederland passeert daarmee de grens van 1 miljoen. Vooral 18 tot 35-jarige mannen willen een VR-bril kopen.
VR-bril voor gaming, films en series
Er is nog nauwelijks aanbod van sport, tv-programma’s, films en series in virtual reality. Toch hebben bijna één miljoen Nederlanders, die nu nog geen VR-bril hebben, interesse om hun favoriete sport, tv-programma’s, films en series thuis in virtual reality te kijken. De ontwikkeling van dit soort nieuwe toepassingen kan zorgen voor verdere groei van het aantal VR-brillen in Nederland.
Over Multiscope
Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. We ondersteunen bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen.
De resultaten in dit persbericht komen uit de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek naar digitaal mediagebruik. In het onderzoek zijn 6.700 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking.
0 comments on Ruim 650.000 VR-brillen in Nederland