Mindshare is een mediabureau-netwerk dat wereldwijd nieuwe media ervaringen voor consumenten wil creëren. Voor een van haar klanten, een partij actief in de zakelijke telecommarkt, heeft Multiscope een Brand Awareness onderzoek uitgevoerd.
Het onderzoek is uitgevoerd onder ons B2B-panel. De doelgroep betrof zakelijke eindbeslissers voor telecom- of ICT-aanbieders binnen het MKB. De focus in de vragenlijst lag op naamsbekendheid. Om deze in kaart te brengen kwamen in de vragenlijst onder andere top of mind awareness, spontane naamsbekendheid, het imago en de productbekendheid van de betreffende partij en concurrerende partijen aanbod. Met de resultaten kon de opdrachtgever direct de merkcijfers van verschillende telecompartijen met elkaar vergelijken.
Na enkele maanden werd tevens een effectmeting uitgevoerd. Hierin werden, naast de vragen in de eerdere meting, specifieke vragen gesteld over de campagne. Hierdoor kan het effect van de marketinginspanningen in kaart worden gebracht.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.