Omschrijving

Mindshare is een mediabureau-netwerk dat wereldwijd nieuwe media ervaringen voor consumenten wil creëren. Voor een van haar klanten, een partij actief in de zakelijke telecommarkt, heeft Multiscope een Brand Awareness onderzoek uitgevoerd.

Het onderzoek is uitgevoerd onder ons B2B-panel. De doelgroep betrof zakelijke eindbeslissers voor telecom- of ICT-aanbieders binnen het MKB. De focus in de vragenlijst lag op naamsbekendheid. Om deze in kaart te brengen kwamen in de vragenlijst onder andere top of mind awareness, spontane naamsbekendheid, het imago en de productbekendheid van de betreffende partij en concurrerende partijen aanbod. Met de resultaten kon de opdrachtgever direct de merkcijfers van verschillende telecompartijen met elkaar vergelijken.

Na enkele maanden werd tevens een effectmeting uitgevoerd. Hierin werden, naast de vragen in de eerdere meting, specifieke vragen gesteld over de campagne. Hierdoor kan het effect van de marketinginspanningen in kaart worden gebracht.

Details

  • KlantMindshare
  • Jaar2020/2021
  • TypeNaamsbekendheid- en imago onderzoek
  • DoelgroepB2B - Zakelijke eindbeslissers telecom/ICT-aanbieders binnen het MKB
  • WebsiteMindshare.com