Concurrentieonderzoek

Voor iedere organisatie is het belangrijk te weten wat de sterke punten zijn ten opzichte van uw concurrenten. Hierop kunt u uw marketingactiviteiten afstemmen en een voorsprong opbouwen (of behouden) op deze concurrenten.

Om achter de sterke punten van uw concurrenten te komen, voert u een concurrentieonderzoek uit. Via het consumentenpanel of B2B panel van Multiscope bekijkt u wie de doelgroep ziet als uw belangrijkste concurrenten. Daarnaast vragen we ze waarop ze hun keuze voor u of uw concurrent bepalen en op welke punten u beter of minder goed scoort ten opzichte van de concurrenten.

We meten dit op verschillende niveaus. Wilt u weten welke producten van de concurrent het beste aanslaan bij de consument? Of vergelijkt u liever de reclamecampagne van uw concurrenten met die van u zelf? Waar u ook voor kiest, het consumentenpanel van Multiscope is bereid antwoord te geven op uw vragen.

Door een concurrentieonderzoek te combineren met een positioneringsonderzoek heeft u naast de sterke en zwakke punten van uw concurrenten ook in kaart op welke manier u zich het best kunt profileren richting de consument. Deze inzichten geven u belangrijke informatie voor bijvoorbeeld het opzetten van communicatie-campagnes.

Portfolio

Adecco_slider
ALLSAFE_slider
Amazon_slider
BOVAG_slider
De_Speld_slider
DELA_slider
Eneco
HEMA_slider
KNHB
KPN_slider
LIDL_slider
Rabobank_slider
RAI_vereniging_slider
TEAM_LEWIS_slider
Vitakruid_slider
Liza Heslenfeld

Meer informatie?

Neem bij vragen contact met mij op via e-mail of telefoon. Ik help u graag verder!

Liza Heslenfeld

liza@multiscope.nl