Haalbaarheidsonderzoek

Herkent u dat? Dat u een goed idee heeft voor een product of bedrijf, maar nog twijfelt of het een realistisch idee is? Is uw nieuw op te richten bedrijf levensvatbaar, ook op lange termijn? Gaat het nieuwe product u nieuwe klanten bezorgen? Is er niet teveel concurrentie? Voordat u veel tijd en geld gaat investeren in een project is het verstandig om een haalbaarheidsonderzoek uit te voeren. Op basis van een haalbaarheidsonderzoek kunnen beter gefundeerde beslissingen worden genomen. En niet alleen op het gebied van nieuwe producten of bedrijven. Maar ook op het gebied van bijvoorbeeld uitbreidingen, herfinancieringen en het bewerken van nieuwe markten kunt u een haalbaarheidsonderzoek uitvoeren.

Met een haalbaarheidsonderzoek krijgt u antwoord op de vraag hoe de ontwikkelingen in de markt zijn, weet u wie de directe en indirecte concurrenten zijn en welke behoeftes toekomstige klanten hebben. U krijgt inzicht in de financiële haalbaarheid van uw plannen.

De resultaten van een haalbaarheidsonderzoek kunnen als ondersteuning gebruikt worden om uw financiering rond te krijgen. Ook brengt een haalbaarheidsonderzoek eventuele knelpunten aan de orde die u tegen kunt komen bij het introduceren van uw product of de start van uw bedrijf.

Portfolio

Accenture
Bol.com
Bovag
Eneco
Holland Casino
Jaarbeurs
Jan Linders
KNHB
Lewis
MKB Nederland
Pearle
De Persgroep
postnl
prins
pwc
Liza Heslenfeld

Meer informatie?

Neem bij vragen contact met mij op via e-mail of telefoon. Ik help u graag verder!

Liza Heslenfeld

liza@multiscope.nl