PR-onderzoek

Bij een PR-onderzoek stellen wij respondenten uit uw doelgroep vragen over een specifiek onderwerp, thema of over een actuele gebeurtenis die raakvlakken heeft met uw merk. We houden een steekproef van minimaal 1.000 respondenten aan. Daardoor zijn de resultaten betrouwbaar en is het mogelijk deze te generaliseren naar een bredere populatie. Door de hoge mate van betrouwbaarheid trekken de onderzoeksresultaten vaak de aandacht van nationale media. Dat leidt tot de verspreiding van het mediabericht en verhoogt de PR-waarde van uw merk. Wanneer uw bedrijf regelmatig wordt genoemd in nieuwsberichten, artikelen of uitzendingen, ontstaat er een vertrouwdheid bij het publiek. Dit versterkt de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van uw merk. Ook zal een regelmatige publicatie van persberichten bijdragen aan de online zichtbaarheid en de zoekmachineoptimalisatie van uw bedrijf.

Het effectief genereren van media-aandacht vormt een krachtig instrument waarmee u, zelfs met een bescheiden budget, een grote doelgroep kunt aanspreken. Wij helpen u graag met het opstellen van een PR-onderzoek. Daarnaast staan we altijd open voor een samenwerking met een PR-bureau.

Media-aandacht genereren middels PR-onderzoek

Het generen van media-aandacht is van grote waarde voor elke organisatie omdat het een directe ingang naar het publiek biedt. Het biedt een kans om een breder publiek te bereiken en een boodschap te laten verwoorden door een onpartijdige bron. Hierdoor wordt het geloofwaardiger en relevanter voor de Nederlandse consument. Daarnaast is het een zeer voordelige manier om een boodschap naar buiten te krijgen: één persbericht kan een veelvoud van het bereik van een traditionele advertentie teweegbrengen  voor een fractie van de kosten. Bovendien creëert een PR-onderzoek meerdere PR-haakjes op verschillende tijdstippen. Dit vergroot niet alleen de initiële aandacht maar behoudt ook de relevantie van de boodschap. Hierdoor is het mogelijk om deze boodschap op diverse tijdstippen effectief in te zetten. Het strategisch genereren van media-aandacht is daarmee een krachtige en duurzame methode om de impact van communicatie-inspanningen te vergroten.

Professioneel publiciteitsonderzoek

Multiscope ondersteunt bedrijven bij het opzetten van een onafhankelijk en betrouwbaar PR-onderzoek. Middels gedegen onderzoek inspelen op actuele gebeurtenissen creëert snel nieuwswaarde. Door onze flexibiliteit en ons panel is het mogelijk om binnen een week een onderzoek onder 1.000, 2.000 of 5.000 Nederlandse consumenten uit te zetten. Hierdoor beschikt u binnen zeer korte termijn over waardevolle data om free publicity mee te genereren. Daarnaast kunt u tijdig inhaken op de actualiteit. Het Multiscope consumentenpanel bestaat uit meer dan 140.000 Nederlandse consumenten waardoor bijna elke doelgroep te bereiken is met een PR-onderzoek.

Inhaken op de actualiteit

Er zijn talloze gelegenheden waarop uw bedrijf kan inspelen op actuele gebeurtenissen. Denk bijvoorbeeld aan kerst, Valentijnsdag, carnaval, dierendag, 1 april, Secretaressedag of Dry January. De juiste timing kan een enorm publiek bereiken. Zo werkten we mee aan inhakers voor singles tijdens kerst, overstappers in de aanloop naar het nieuwe jaar, afvallers in januari en verschillende onderwerpen met betrekking tot de verkiezingen. We kunnen binnen één week een volledig onderzoek uitvoeren, zodat u snel over de juiste informatie beschikt voor uw inhaker.

Zelfs als het lastig is om in te spelen op actuele gebeurtenissen voor uw merk, kunt u met specifieke onderwerpen of thema’s nog steeds publiciteit genereren. Door onderzoek te doen naar herkenbare situaties, zoals dagelijkse routines, sociale interacties en werkgerelateerde blunders, kan met de juiste dosis humor al snel een succesvolle boodschap naar buiten worden gebracht. Dergelijke berichten wekken niet alleen interesse bij gevestigde nieuwsmedia maar scoren ook goed op sociale media.

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw PR-onderzoek? Neem contact op via 073-6212122 of vraag meteen een vrijblijvende offerte aan. We nemen dan spoedig telefonisch contact met u op over de mogelijkheden.

Portfolio

Accenture
Bol.com
Bovag
Eneco
Holland Casino
Jaarbeurs
Jan Linders
KNHB
Lewis
MKB Nederland
Pearle
De Persgroep
postnl
prins
pwc
Liza Heslenfeld

Meer informatie?

Neem bij vragen contact met mij op via e-mail of telefoon. Ik help u graag verder!

Liza Heslenfeld

liza@multiscope.nl