U wilt uw product zoveel mogelijk afstemmen op de wensen en behoeften van uw klant. Maar wat zijn deze wensen en behoeften precies? Door een behoefte onderzoek leert u uw klanten beter kennen. Als u weet wat uw klanten willen, kunt u uw producten daar op aanpassen.
Maar ook voor bijvoorbeeld uw website kunt u een behoefte onderzoek doen. U weet zelf wat u wilt op uw website, maar bent niet de doorsnee gebruiker. Voor veel potentiële klanten is de website een essentieel informatiekanaal dat zij als eerste zullen zien wanneer ze in contact komen met uw organisatie. Dus waar legt u de prioriteiten? Een behoefte onderzoek laat zien welke verwachtingen klanten hebben als ze uw website bezoeken.
U kunt er voor kiezen om uw concurrenten mee te nemen in het onderzoek. Waarom zouden consumenten het product bij u kopen en niet bij de concurrent? Op welke punten onderscheidt uw product zich van dat van de concurrent? Met de resultaten van het onderzoek weet u precies aan welke voorwaarden uw product moet voldoen om de concurrentie voor te blijven.
Multiscope maakt samen met u een vragenlijst waarmee we de eigenschappen en voorkeuren van uw doelgroep in kaart brengen. U krijgt inzicht in de vraag naar uw product, het gedrag van kopers van gelijke producten en u weet of uw product gewaardeerd wordt door de doelgroep.