Effectmeting

Met een effectmeting stelt u vast of bijvoorbeeld een wijziging in uw bedrijfsvoering of een marketingcampagne het gewenste effect heeft gehad. U vergelijkt de huidige situatie met de oude situatie. Daarbij stelt u de vraag of de verandering die u gemaakt heeft, er voor gezorgd heeft dat het doel dat u voor ogen had, ook daadwerkelijk bereikt is.

Om daar achter te komen, helpt Multiscope u met het meten van de resultaten van de verandering. Voor zo’n onderzoek zijn vaak 2 metingen nodig. Eerst wordt de huidige situatie gemeten door middel van een 0-meting. Na afloop van uw campagne of enige tijd na de wijziging in de bedrijfsvoering voeren we een 1-meting uit en stellen we vast of er een significant verschil is tussen de eerste en tweede meting. Op deze manier ontdekken we of het gewenste effect is bereikt.

Een effectmeting kan worden gebruikt als monitoringsonderzoek. We kunnen het onderzoek periodiek uitvoeren om ontwikkelingen of trends te volgen. Denk bijvoorbeeld aan uw klanttevredenheid of om de effecten van wijzigingen in uw beleid te monitoren. We spreken met u de frequentie en het aantal respondenten af, en zullen gedurende een afgesproken periode meerdere metingen verrichten. Zo ziet u het effect tussen de verschillende situaties.

Portfolio

Adecco_slider
ALLSAFE_slider
Amazon_slider
BOVAG_slider
De_Speld_slider
DELA_slider
Eneco
HEMA_slider
KNHB
KPN_slider
LIDL_slider
Rabobank_slider
RAI_vereniging_slider
TEAM_LEWIS_slider
Vitakruid_slider
Liza Heslenfeld

Meer informatie?

Neem bij vragen contact met mij op via e-mail of telefoon. Ik help u graag verder!

Liza Heslenfeld

liza@multiscope.nl