Representatief marktonderzoek Nederland

Wilt u diepgaande inzichten verwerven in de behoeften en opvattingen van Nederlandse consumenten? Kies dan voor representatief marktonderzoek Nederland. Het is essentieel om een onderzoek uit te voeren onder een representatieve steekproef Nederlanders. Het selecteren van de juiste steekproef is belangrijk om een goede doorsnede te krijgen van de Nederlandse bevolking. Zo dient de verdeling over mannen en vrouwen, verschillende leeftijdsgroepen en regio’s waarin personen wonen in de geselecteerde groep respondenten gelijk te zijn aan de verdeling in Nederland. U kunt dan op basis van de resultaten van een marktonderzoek onder een deel van Nederland generalisaties maken naar de gehele Nederlandse bevolking.

Goede afspiegeling bevolking

Bent u op zoek naar een solide basis voor strategische besluitvorming? Kies dan voor een representatieve steekproef met voldoende omvang voor uw marktonderzoek. Hoe groter het aantal respondenten dat uw vragen beantwoordt, des te betrouwbaarder en nauwkeuriger de resultaten zijn. Kiest u voor 1.000, 2.000, 5.000 of 10.000 respondenten? Wij staan klaar om u te assisteren bij het opstellen en uitvoeren van uw representatieve marktonderzoek. Onze expertise helpt u om een fundament te leggen voor weloverwogen strategische keuzes.

Heeft u een brede doelgroep die minimaal 50% van de Nederlandse bevolking omvat? Dan is een representatief marktonderzoek binnen Nederland zeker iets voor u. Is uw organisatie bijvoorbeeld actief in branches zoals voeding, horeca, verzekeringen, retail, internet of financiën? Uw doelgroep is dan waarschijnlijk een groot deel van Nederland. In dat geval helpt Multiscope u graag de attitude, mening of gedrag van deze groep te meten. Een representatief marktonderzoek in Nederland is ook een ideaal middel om inzichten te krijgen in de mening of attitude van Nederlanders over bepaalde trends.

Consumentenpanel voor representatief marktonderzoek Nederland

Wij kunnen uw onderzoek uitvoeren binnen ons grote consumentenpanel van meer dan 140.000 Nederlanders. Het is daarbij mogelijk om te selecteren op verschillende achtergrondkenmerken. Op deze manier zorgen we voor een representatieve steekproef voor uw marktonderzoek. De achtergrondkenmerken waarop u onder andere kunt selecteren zijn: geslacht, leeftijd, regio, inkomen, opleiding, arbeidssituatie en huishoudgrootte. Wilt u enkel de huidige status meten dan kunt u kiezen voor een eenmalig onderzoek. Wanneer u effect wilt meten kies dan voor een 0- en 1-meting. Het volgen van de ontwikkelingen in de tijd kan met een periodieke meting.

De panelleden in ons consumentenpanel nemen enkel deel aan marktonderzoek. Respondenten uit het Multiscope panel hebben een intrinsieke motivatie om deel te nemen aan de onderzoeken. Eerder onderzoek onder het consumentenpanel toont aan dat de belangrijkste redenen om mee te doen aan de onderzoeken zijn: invloed uitoefenen (35%), nieuwsgierigheid (25%) en de beloning die zij ontvangen (22%). Panelleden uit het consumentenpanel sparen mee voor punten via een loyaliteitssysteem. Jaarlijks trekken we 25.000 nieuwe panelleden aan. Dit zorgt ervoor dat we zowel het aantal respondenten als de kwaliteit van de gegeven antwoorden kunnen waarborgen.

Ook uw doelgroep

Omvat uw doelgroep niet heel Nederland maar een specifieker segment van de bevolking? Wij bieden ook op maat gemaakte oplossingen. Zo kunnen wij ook uw specifieke doelgroep selecteren uit ons consumentenpanel. Richt u zich bijvoorbeeld enkel op vrouwen in een bepaalde leeftijdsgroep, wilt u behoeften onderzoeken in een nieuwe doelgroep zoals hoger opgeleiden met een bovenmodaal inkomen of bent u benieuwd naar de mening van ouders van jonge kinderen? In al deze gevallen is het mogelijk uw onderzoeksvraag door het Multiscope consumentenpanel te laten beantwoorden.

Multiscope heeft daarnaast ook een groot B2B-panel van meer dan 70.000 panelleden. In dit panel vindt u zakelijke mede- of eindbeslissers binnen verschillende functies en branches. Denk daarbij bijvoorbeeld aan: financieel, commercieel, personeel & organisatie, facilitair, consultancy en ICT.

Zekerheid van respondenten

Multiscope garandeert de volgende zaken als u respondenten inkoopt voor marktonderzoek:

  1. Vaste prijs per deelnemer
  2. Garantie op het aantal respondenten
  3. Vaste opleverdatum

U betaalt enkel een bedrag voor de deelnemers die daadwerkelijk meedoen aan het marktonderzoek (cost per complete). Daarnaast garanderen we het vooraf vastgestelde aantal respondenten binnen de afgesproken doorlooptijd.

 

Vrijblijvende offerte voor representatief marktonderzoek Nederland

Bent u nieuwsgierig naar de mogelijkheden om een representatief marktonderzoek Nederland uit te zetten onder het consumentenpanel van Multiscope? Neem contact op via 073-6212122 of vraag meteen een vrijblijvende offerte aan. We nemen dan spoedig telefonisch contact met u op over de mogelijkheden.

Portfolio

Accenture
Bol.com
Bovag
Eneco
Holland Casino
Jaarbeurs
Jan Linders
KNHB
Lewis
MKB Nederland
Pearle
De Persgroep
postnl
prins
pwc
Liza Heslenfeld

Meer informatie?

Neem bij vragen contact met mij op via e-mail of telefoon. Ik help u graag verder!

Liza Heslenfeld

liza@multiscope.nl