Staat u op het punt om een nieuw bedrijf, product, dienst of merk te lanceren, maar weet u niet of de naam die u in gedachten heeft de juiste is? Wanneer u iets nieuws start, wilt u natuurlijk weten wat uw doelgroep van potentiële namen vindt voordat u er een definitief vastlegt. Laat daarom uw merknaam testen.
Met behulp van het Multiscope merknaam onderzoek kunt u conceptnamen van uw product, dienst, bedrijf of merk voorleggen aan uw potentiële klanten. Dit helpt om de meest effectieve naam te kiezen. Wij testen uw set van potentiële namen op basis van zeven besliscriteria en voorzien ze van een naamscore. Zo kunt u binnen twee weken de juiste naam kiezen!
Waarom een merknaam testen?
Dagelijks worden consumenten met honderden merknamen geconfronteerd, daarom is het kiezen van de juiste naam essentieel. Een merk of productnaam straalt een bepaalde identiteit uit. Het bepaalt de eerste indruk die klanten van u hebben, communiceert uw waarden en kan ervoor zorgen dat ze u herinneren, of juist vergeten. Een verkeerde naam kan dus geld kosten, vanwege de klanten die u misloopt.
Met het naamonderzoek van Multiscope legt u meerdere conceptnamen voor aan ons consumentenpanel. Zo krijgt u inzicht in wat Nederlandse consumenten – of uw specifieke doelgroep – vinden van uw naam. Zij beoordelen deze namen op zeven verschillende aspecten.