Het juiste antwoord voor iedere vraag
- 2 december 2021
Het einde van het jaar is alweer in zicht. Heeft u grootse plannen voor het komend jaar, zoals de lancering van een nieuw product, een grote marketingcampagne of een bedrijfsfusie? Dan kan dat vragen oproepen waarop marktonderzoek u de antwoorden geeft. De afgelopen maanden heeft Multiscope haar onderzoeksdiensten uitgebreid, zodat we u nog beter van dienst kunnen zijn. We lichten graag enkele onderzoeksmethoden voor u uit.
Merknaam onderzoek
Staat u op het punt om een nieuw merk, product of dienst te lanceren? Of zijn er plannen om in het nieuwe jaar te fuseren, maar zijn er twijfels over de juiste naam? Laat uw conceptnamen testen op 7 criteria die het succes van een naam beïnvloeden: Schrijfwijze, herinnering, associaties, waardekoppeling, branche fit, product/merk fit en voorkeur. Met onze naamscore ontdekt u in één oogopslag welke conceptnaam de beste indruk maakt.
Klanttevredenheidsonderzoek
Wilt u uw klanten in het nieuwe jaar extra in de watten leggen? Met een klanttevredenheidsonderzoek komt u te weten hoe tevreden klanten zijn over uw diensten of producten, hoe loyaal ze zijn en waar klanten nog verbeteringen zien. Met behulp van de NPS, CSAT en CES krijgt u niet alleen inzicht in de klanttevredenheid, maar ook in verbeterpunten die de klantervaring nog beter kunnen maken.
Productonderzoek
Wilt u uw marktaandeel vergroten, maar weet u niet wat u aan uw business kan verbeteren? Een productonderzoek biedt u de oplossing. We identificeren uw belangrijke sterktes (die u kunt benutten) en zwaktes (die u moet aanpakken) met behulp van een key driver analyse. Met een inzichtelijke prioriteitenmatrix komt u te weten welke acties u kunt ondernemen om uw marktpotentieel te vergroten.
Productontwikkeling en -innovatie
Als u van plan bent om een nieuw product of service te ontwikkelen, kan een productontwikkeling onderzoek u helpen. Met dit onderzoek krijgt u helder inzicht in welke producteigenschappen écht het verschil maken en zorgen voor een succesvol product. De inzichten maken het u mogelijk om geld, tijd en moeite te stoppen in een product dat gaat renderen. Voorkom dat u de plank misslaat en voer een gedegen onderzoek uit naar de consumentenvoorkeur.
Mogelijkheden
Naast bovengenoemde onderzoeken bieden we natuurlijk nog veel meer onderzoeksmogelijkheden aan. Zo kunnen we u helpen bij het uitvoeren van een behoefteonderzoek, een naamsbekendheidonderzoek al dan niet gecombineerd met imago-onderzoek. Twijfelt u over de juiste prijsstelling? De prijsmeter heeft het antwoord. Heeft u een vraag aan Nederlandse consumenten? Met onze onderzoeksexpertise en grootschalige panel helpen we u graag verder.
0 comments on Het juiste antwoord voor iedere vraag