Stijging bezit slimme rolluiken en rolgordijnen
- 9 mei 2023
Binnen de markt voor slim comfort zijn de bestedingen aan slimme garagedeuren het hardst gegroeid (+ 41%). Het bezit van slimme zonwering is het afgelopen jaar gestegen met 1%-punt. Voor garagedeuren zijn Nederlanders bereid het meeste te betalen, namelijk €1.031. Dit blijkt uit de zevende editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Forse stijging besteding slimme garagedeuren
De totale besteding aan slimme rolluiken en gordijnen is gestegen naar €700 miljoen. Ook de bestedingen aan slimme zonwering (€579 miljoen) en slimme garagedeuren (€333 miljoen) zijn gestegen. De markt voor slimme garagedeuren is het meest gegroeid (+ 41%). De totale markt voor slim comfort1 is €1,6 miljard.
Stijging bezit zonwering
Het bezit van slimme rolluiken (5%) en slimme garagedeuren (3%) is gelijk gebleven. Daarentegen is het bezit van slimme zonwering gestegen van 3% naar 4%. Inclusief deze apparaten hebben 2,2 miljoen huishoudens slimme huishoudelijke apparatuur (27%).
Betalingsbereidheid garagedeuren €1.031
Voor slimme rolluiken, zonwering en garagedeuren komt de verwachte totale besteding uit op €548 miljoen. Dit totaalbedrag is berekend op basis van de betalingsbereidheid van consumenten die interesse hebben in de aanschaf van deze producten. Voor een slimme garagedeur is men bereid het meeste te betalen (€1.031). Daarnaast wordt naar verwachting in totaal het meeste uitgegeven aan slimme zonwering (€222 miljoen).
1 Onder slim comfort vallen rolluiken/gordijnen, zonwering en garagedeuren.
0 comments on Stijging bezit slimme rolluiken en rolgordijnen