76% klanten heeft intentie om terug te keren bij touroperator
- 2 november 2023
Ruim driekwart van de klanten van touroperators heeft de intentie om nog een reis te boeken bij dezelfde partij. De frequentie waarmee men reizen boekt bij dezelfde partij ligt op 1,6. TUI scoort hoger dan gemiddeld op de frequentie (1,88) en intentie (77%). Aanbieders van intercontinentale reizen scoren lager dan gemiddeld op frequentie. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders.
Loyaliteitsmatrix
De frequentie van het aantal boekingen in de afgelopen drie jaar en de intentie om nogmaals een reis te boeken in de komende drie jaar vormen samen de voorspellers van de loyaliteit van klanten van touroperators. Deze twee variabelen zijn samen weergegeven in een door Multiscope ontwikkelde loyaliteitsmatrix. Deze matrix geeft een duidelijk overzicht van de posities van verschillende touroperators ten opzichte van elkaar op het gebied van loyaliteit.
Gemiddeld 1,6 boekingen per touroperator
Gemiddeld boekte een persoon 1,6 keer een vakantie bij dezelfde touroperator. De gemiddelde intentie om nogmaals bij dezelfde touroperator een reis te boeken in de komende drie jaar is 76%.
TUI scoort hoog op frequentie en intentie
Twee partijen scoren zowel op intentie als op frequentie hoger dan gemiddeld. Een van deze partijen is TUI Nederland. Klanten van deze touroperator boeken er vaker een reis (1,88) en een relatief hoog percentage klanten heeft de intentie om nogmaals bij deze touroperator te boeken (77%). Klanten van Solmar boekten het vaakst een reis bij de touroperator in de afgelopen drie jaar (1,93). Dat is opvallend aangezien de intentie om hier een reis te boeken lager dan gemiddeld is (66%).
Lage frequentie voor aanbieders intercontinentale reizen
Het grootste deel van de touroperators scoort lager dan gemiddeld op frequentie maar hoger op intentie. Zo heeft 87% van de klanten van Eliza was here de intentie om hier nog een reis te boeken terwijl de frequentie lager dan gemiddeld is (1,39). Klanten van aanbieders van verre (intercontinentale) reizen boeken bij deze partijen doorgaans minder vaak reizen. Een verklaring is dat men meer besteedt aan een intercontinentale reis en dat dus minder frequent kan doen. Toch is de intentie om nogmaals een reis te boeken bij enkele van deze aanbieders hoog.
Over Multiscope
Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. We ondersteunen bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen.
De resultaten in dit persbericht komen uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor touroperators. In het onderzoek zijn 7.179 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking. Wellicht dat bovenstaand persbericht nieuwswaarde voor u heeft. Voor vragen kunt u contact opnemen met Sven de Bruijn via 073-6212122 of sven@multiscope.nl.
0 comments on 76% klanten heeft intentie om terug te keren bij touroperator