TV grootste reclamekanaal touroperators
- 10 april 2024
TV is het grootste reclamekanaal (39%) voor touroperators. Reclame van TUI Nederland bereikt de meeste Nederlanders (44%). Personen van 35 tot en met 49 jaar zien de reclames aanzienlijk minder vaak. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders.
Reclame op TV grootste bereik
TV is met 39% het kanaal met het hoogste reclamebereik. Bijna één op de vijf (19%) reclames van touroperators ziet men op het internet. Verder zien Nederlanders 11% van de reclames via social media en e-mail. De gedrukte reclame zoals advertenties in kranten (6%), tijdschriften (5%) of via de brievenbus (2%) bereiken minder mensen. Hetzelfde geldt voor buitenreclame (4%) en radiocommercials (3%).
TUI Nederland reclame hoogste bereik
Ruim 4% van de Nederlanders van 18 jaar en ouder zag in de afgelopen drie maanden reclame van een touroperator. Nederlanders zien het vaakst reclame van TUI Nederland. De reclame van TUI Nederland bereikt 44% van de Nederlanders. Corendon volgt kort daarop (39%). Daarnaast ziet ruim een vijfde (21%) van Nederland reclame van Sunweb.
35- tot 49-jarigen het minst bereikt
Maar liefst 69% van Nederland zag minstens één reclame van een touroperator. Meer 18- tot en met 34-jarigen (70%) en 50-plussers (68%) zien reclame van een touroperator dan 35- tot en met 49-jarigen (59%).
0 comments on TV grootste reclamekanaal touroperators