Lancering nieuw onderzoek fastfoodmarkt
- 11 oktober 2024
Vandaag lanceert Multiscope een nieuw rapport: de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor fastfoodketens. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 7.200 respondenten geanalyseerd.
Wat kunt u verwachten?
Het aantal fastfoodzaken is in de afgelopen vijf jaar sterk gegroeid. Gevestigde ketens breiden zich uit en nieuwe formules zijn in opkomst. Maar welke ketens slagen er het best in om Nederlandse consumenten voor zich te winnen? Met welke formules zijn consumenten bekend en waar associëren ze deze formules mee? Welke ketens hebben Nederlanders het meest bezocht? Hoeveel geven ze uit per bezoek en hoe tevreden zijn ze? Zijn Nederlanders loyaal aan een bepaalde fastfoodketen? In de Nationale Benchmark Fastfoodketens worden deze en nog veel meer vragen beantwoord.
De Nationale Benchmark Fastfoodketens vergelijkt de grootste ketens van Nederland aan de hand van maar liefst veertien prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken.
Een groot aantal fastfoodketens komt aan bod, namelijk AnyTyme, Bram Ladage, Burger King, Domino’s Pizza, eazie, FEBO, Foodmaster, KFC, Kwalitaria, McDonald’s, Mr. Sushi, New York Pizza, Restaria, Smullers, Snackpoint, Spare Rib Express, SushiPoint, The Döner Company, ’t Bakhuus, Verhage en Wok To Go.
Dit rapport biedt interessante inzichten voor iedereen in de fastfoodketenmarkt die zijn eigen prestaties wil vergelijken met die van de éénentwintig grootste fastfoodketens.
Het is waardevol voor internationale partijen, nationale ketens, regionale spelers, ambitieuze nieuwkomers, ondernemers, investeerders en marketeers. Het rapport bevat niet alleen een volledig overzicht van de markt, maar ook een specifieke pagina voor elke fastfoodketen.
Zie voor meer informatie de website, inhoudsopgave en merkenlijst.
Enkele bevindingen uit het rapport
• Gemiddelde NPS van Nederlandse fastfoodketens is +30
• Gemiddelde terugkeerintentie is 76%
• Gemak en locatie zijn de belangrijkste keuzeredenen
• TV populairste reclamekanaal fastfoodketens
Specificaties
• Publicatie: September 2024
• Pagina’s: ca. 80
• Rapportage: Online en hardcover
• Respondenten: 7.180 (representatief voor Nederland)
• Prijs: €1.495
• Vragen: 14+ per keten
• Aanbieders: 30+
Meer informatie?
U kunt de Nationale Benchmark Fastfoodketens bestellen via onze website. Neem voor vragen contact op met Liza Heslenfeld (liza@multiscope.nl). Zij informeert u graag over alle beschikbare informatie in het rapport. Natuurlijk kunt u ook bellen met 073-6212122.
0 comments on Lancering nieuw onderzoek fastfoodmarkt