Alles over de prestaties van autoverzekeraars in Nederland
- 23 december 2024
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Autoverzekeringen. Een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor autoverzekeringen. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 4.600 respondenten geanalyseerd.
Wat kunt u verwachten?
De markt voor autoverzekeringen is in het afgelopen decennium steeds transparanter geworden. Vergelijkingssites en de websites van verzekeraars stellen consumenten in staat om snel inzicht te krijgen en van verzekering te wisselen. In een competitieve markt is het essentieel om voortdurend te streven naar optimale marketingactiviteiten om consumenten te bereiken en onderscheidende waarde te creëren. Daarnaast is een hoge klanttevredenheid noodzakelijk om klantverloop te voorkomen. Tot slot zorgen meer autokilometers en een stijgende inflatie voor extra dynamiek in de markt.
De Nationale Benchmark Autoverzekeringen vergelijkt de grootste autoverzekeraars van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken.
Een groot aantal autoverzekeringen komt aan bod waaronder ABN AMRO, Aegon, Allianz Direct, ANWB, Aon, a.s.r., Centraal Beheer, FBTO, InShared, Interpolis, Klaverblad, Nationale-Nederlanden, Nh1816, OHRA, Promovendum, Toyota Autoverzekeringen, Univé en ZLM.
Dit rapport biedt interessante inzichten voor iedereen in deze markt die zijn eigen prestaties wil vergelijken met die van de grootste spelers. Het is waardevol voor grote verzekeraars, banken, assurantietussenpersonen, vergelijkingssites, leasemaatschappijen en marketeers. Het rapport bevat niet alleen een volledig overzicht van de markt, maar ook een specifieke pagina voor elke autoverzekeraar.
Zie voor meer informatie de website, inhoudsopgave en merkenlijst.
Enkele bevindingen uit het rapport
• Gemiddelde NPS Nederlandse autoverzekering is +58
• Prijs belangrijkste keuzereden
• Over het algemeen zijn 50-plussers het meest positief over de autoverzekeraars
• Van alle reclamekanalen heeft tv-reclame het grootste bereik
Specificaties
• Publicatie: Januari 2025
• Pagina’s: ca. 60
• Rapportage: Online en hardcover
• Respondenten: 4.579 (representatief voor Nederland)
• Prijs: €1.995
• Vragen: 15+ per platform
• Aanbieders: 40
Meer informatie?
U kunt de Nationale Benchmark Autoverzekeringen bestellen via onze website. Neem voor vragen contact op met Guido de Wit (guido@multiscope.nl). Natuurlijk kunt u ook bellen met 073-6212122. Hij informeert u graag over alle beschikbare informatie in het rapport.
0 comments on Alles over de prestaties van autoverzekeraars in Nederland