Smartwatch heeft grootste omzetpotentie
- 3 mei 2016
Eén op de drie Nederlanders gebruikt apps, wearables of slimme meters om zijn gezondheid te monitoren. Consumenten met een wearable om sport & beweging te registreren, gebruiken meestal een hartslagmeter of sporthorloge. Ook fietscomputers en activity trackers zijn populair daarvoor. De smartwatch speelt daarin nu nog een kleine rol. Slechts 1% van de Nederlanders registreert zijn activiteit met dit apparaat.
De smartwatch begint met een inhaalrace
Eén op de twintig Nederlanders (5%) is geïnteresseerd in monitoring van sport en beweging met een smartwatch. Daarmee heeft de smartwatch meer potentie dan andere wearables. En niet alleen in het aantal nieuwe gebruikers, maar vooral op basis van omzetgroei. De verkoopprijs van een smartwatch ligt hoger dan van andere wearables. Consumenten willen dan ook meer betalen voor een smartwatch dan voor een hartslagmeter of sporthorloge.
Smart Health MonitorHoe gaan Nederlanders slim om met gezondheid bij sport & bewegen, voeding & gewicht, mentale gezondheid en monitoren van lichaamsfuncties? De Smart Health Monitor is hét onderzoek naar het gebruik van apps, wearables en meters. Het rapport is nu beschikbaar. Voor vragen over het rapport kunt u contact opnemen met yves@multiscope.nl |
0 comments on Smartwatch heeft grootste omzetpotentie