Multiscope In ’t nieuws – oktober
- 30 oktober 2014
Tablets in de keuken, Internetten op vakantie en de smartwatch is populair, maar de Google Glass niet
Het marktonderzoek dat Multiscope de afgelopen maanden in opdracht van diverse opdrachtgevers heeft uitgevoerd zat vol met technologie. Het marktonderzoek geeft interessante inzichten. Tablets en smartphones zijn steeds meer gemeengoed, maar er blijkt nog steeds een digi-vrije zone in huis te zijn. In zes van de tien Nederlandse keukens kom je geen smartphone of tablet tegen. Vervolgens geeft acht op de tien Nederlanders in een vragenlijst van Multiscope aan dat ze vervolgens wel wifi gebruiken tijdens hun vakantie. En bijna een op de vijf Nederlanders zegt binnen een jaar een smartwatch te willen kopen. Maar ruim 80 procent van de Nederlandse bevolking is juist weer niet geïnteresseerd in de Google Glass-bril. Bent u benieuwd naar resultaten van het verschillende marktonderzoeken? Lees dan verder.
Smartphones en tablets zijn nog geen populaire keukenhulp
Driekwart van de Nederlanders ziet het niet zitten om keukenapparatuur met een mobiel of tablet op afstand te bedienen. Zij blijven liever alles met de hand doen (60%) of hebben nog niet voldoende vertrouwen in de techniek (15%). Nederlanders staan tijdens het koken dus graag zelf in de keuken, maar nemen hierbij wel graag de hulp van slimme keukengadgets aan. Voor vier op de tien Nederlanders zou een oven die zelf meet of het gerecht gaar is, juist wel een grote uitkomst zijn. De belangrijkste redenen om de apparatuur juist wel digitaal te verbinden, zijn het besparen van tijd of een klaargemaakte maaltijd bij thuiskomst.
Klik hier voor het volledige artikel.
Acht op de tien Nederlanders gebruiken internet op vakantie
Acht op de tien Nederlanders geven in een enquête van Multiscope aan dat ze wifi gebruiken tijdens hun vakantie. Daarvoor gebruiken ze vooral hun smartphone. Steeds meer mensen houden bij het boeken van een vakantie rekening met de beschikbaarheid van wifi. Van de vakantiegangers kijkt 66 procent op sociale media actief te zijn. In 2011 was dat nog een kwart. Weersvoorspellingen en privémail zijn met 85 procent het populairst en 62 procent van de vakantiegangers gebruikt online navigatie.
Klik hier voor het volledige artikel.
Een op vijf Nederlanders wil binnen jaar smartwatch kopen
Bijna een op de vijf Nederlanders zegt binnen een jaar een smartwatch te willen kopen. De ideale prijs is volgens Nederlanders 100 tot 125 euro. De Nederlanders die zeggen geïnteresseerd te zijn in slimme horloges, zijn dit vooral omdat smartwatches volgens hen handig en makkelijk zijn. De mensen die juist negatief tegenover smartwatches staan, stellen dat ze bang zijn dat het apparaat voor afleiding zorgt in bijvoorbeeld het verkeer, maar ook tijdens sociaal contact.
Klik hier voor het volledige artikel.
Nederlanders nauwelijks geïnteresseerd in Google Glass
Ruim 80 procent van de Nederlandse bevolking is niet geïnteresseerd in de Google Glass-bril. Daarvan geeft 83 procent aan niet geïnteresseerd te zijn in Googles speciale bril, waarmee bijvoorbeeld foto’s gemaakt kunnen worden of e-mails zijn te lezen. Respondenten zouden er geen behoefte aan hebben, het te afleidend of gevaarlijk vinden of bijvoorbeeld geen bril willen dragen. Van de 17 procent die wel geïnteresseerd is in Google Glass, zou 8 procent er binnen zes maanden een willen kopen. Multiscope meldt dat de respondenten na een algemene omschrijving van Google Glass 100 tot 130 euro over zouden hebben voor het product.
Klik hier voor het volledige artikel.
0 comments on Multiscope In ’t nieuws – oktober