BOVAG onderzoekt consumentengedrag bij auto wassen
- 19 april 2016
BOVAG is een brancheorganisatie van ongeveer 9.500 ondernemers die zich met mobiliteit bezighouden. De Nederlandse autowasbedrijven worden vertegenwoordigd door de afdeling BOVAG Autowasbedrijven. Om de twee tot drie jaar wordt de meest actuele marktinformatie gebundeld in een rapport genaamd ‘Wassen in cijfers’. Dit onderzoek helpt autowasbedrijven bij het nemen van bedrijfsbeslissingen.
Een belangrijk onderdeel van dit rapport is het autowasgedrag van Nederlandse autobezitters. Dit geeft onder andere inzicht in de keuzes en afwegingen die consumenten maken met betrekking tot het wassen van hun auto. Door met regelmaat met consumentenonderzoek het autowasgedrag in beeld te brengen, levert BOVAG waardevolle informatie voor haar leden en andere stakeholders over de autowasmarkt. Het onderzoek is uitgevoerd onder autobezitters in het Multiscope consumentenpanel.
Doel
Een consumentenonderzoek naar het autowasgedrag van Nederlandse autobezitters.
Onderzoeksvragen
- Welk merk auto rijdt men?
- Hoeveel kilometer rijdt men op jaarbasis?
- Rijdt men de auto privé of zakelijk?
- Wie is in het huishouden verantwoordelijk voor het wassen van de auto?
- Hoe vaak en op welke wijze wast men de auto?
- Hoeveel besteedt men aan het wassen van de auto?
Doelgroep
Het onderzoek is uitgevoerd onder n=1.200 Nederlandse autobezitters. Dit zijn Nederlandse huishoudens men minimaal één auto. Het onderzoek is uitgevoerd onder particulieren en zakelijke rijders.
Uitvoering
De doelgroep is door middel van een online enquête, geprogrammeerd in Socratos, onderzocht. Multiscope is tevens verantwoordelijk geweest voor verzorgen van het veldwerk.
Resultaat
Met de resultaten heeft BOVAG een goed beeld van het autowasgedrag van Nederlandse autobezitters. Door het autowasgedrag van consumenten in beeld te brengen heeft BOVAG inzicht in de positie van autowasbedrijven in Nederland. Dit stelt BOVAG Autobedrijven in staat haar marktrapport “Wassen in cijfers” aan te vullen met actuele marktinformatie.
Meer weten?
Wilt u meer weten over een consumentenonderzoek of een ander vraagstuk binnen uw organisatie? Neem dan contact op met Multiscope via 073-6212122 of onderzoek@multiscope.nl.
0 comments on BOVAG onderzoekt consumentengedrag bij auto wassen