Prijsmeter

De prijs van een product of dienst is één van de belangrijkste elementen binnen de marketingmix. De prijsmeter methode (ook wel: methode van Westendorp) is speciaal ontwikkeld om de waardeperceptie van producten en diensten te meten vanuit het oogpunt van de consument of afnemer. Met de methode is het mogelijk om de prijselasticiteit van een product of dienst te bepalen en de omzet te voorspellen bij verschillende prijsniveaus.

Het kiezen van de juiste prijsstelling is waarschijnlijk een van de meest complexe processen binnen de marketing. U wilt uzelf natuurlijk niet uit de markt prijzen door een te hoge prijsstelling. Een te lage prijsstelling kan daarentegen uw winstmarge in gevaar brengen of tot gevolg hebben dat potentiële afnemers gaan twijfelen aan de kwaliteit.

De prijsmeter methode concentreert zich op de koopbereidheid van uw doelgroep. Het biedt u een glashelder inzicht in het proces van waardebepaling vanuit de doelgroep. Met uw kostprijs en concurrentie in het achterhoofd kunt u na het uitvoeren van een prijsmeter onderzoek daarom ook snel de juiste keuzes maken. U kunt meer lezen over de prijsmeter methode in ons kennisdocument.

Portfolio

Accenture
Bol.com
Bovag
Eneco
Holland Casino
Jaarbeurs
Jan Linders
KNHB
Lewis
MKB Nederland
Pearle
De Persgroep
postnl
prins
pwc
Liza Heslenfeld

Meer informatie?

Neem bij vragen contact met mij op via e-mail of telefoon. Ik help u graag verder!

Liza Heslenfeld

liza@multiscope.nl