Blog

Marketplace bedreigt fysieke winkel

  • 2 juli 2021
De meerderheid van de Nederlandse online shoppers (55%) ziet in grote marketplaces een gevaar voor fysieke winkels. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder bijna 7.000 Nederlanders. Groot assortiment belangrijk Vooral 65-plussers (61%) en hoogopgeleiden (62%) beschouwen online marketplaces als een bedreiging. […]

Prijs grootste drempel voor aanschaf E-bike

  • 29 april 2021
41% van de consumenten geeft aan dat de prijs van een E-bike de grootste drempel is om er géén te kopen. Dit blijkt uit de eerste editie van de E-bike monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.400 Nederlanders. Prijs grootste drempel De prijs van een E-bike is de meeste genoemde reden om er […]

Overheid biedt vaakst mogelijkheid tot thuiswerken

  • 25 april 2021
90% van werknemers in het openbaar bestuur heeft de mogelijkheid om thuis te werken. Dit blijkt uit de eerste editie van de Thuiswerk Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Communicatie en financiële dienstverlening volgen In de sector informatie en communicatie krijgen ook 90% van de werknemers de mogelijkheid om thuis te […]

Milieuwinst voor slechts 4% motivatie verduurzaming huis

  • 1 april 2021
In 2020 heeft 51% van de Nederlanders duurzame aanpassingen aan de woning gedaan of laten uitvoeren. Zo’n 4% daarvan geeft aan dat milieuwinst hiervoor de reden is geweest. Dit blijkt uit Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.000 Nederlanders. Wooncomfort grootste motivatie Comfortabeler wonen is de belangrijkste beweegreden om de woning te verduurzamen […]

Een derde gaat e-bike zakelijk gebruiken

  • 25 maart 2021
Ruim één op de drie consumenten wil de e-bike die ze dit jaar aan gaan schaffen zakelijk gebruiken, bijvoorbeeld voor woon-werkverkeer. Dit blijkt uit de eerste editie van de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.400 Nederlanders. Verwacht zakelijk gebruik 36% 9% van de Nederlanders gaat in 2021 één of meerdere e-bikes aanschaffen. […]

Eigen tempo belangrijkst bij online opleiding

  • 4 februari 2021
De meeste Nederlanders benoemen het volgen van een opleiding in het eigen tempo als belangrijkste reden om te kiezen voor een online opleiding (16%). Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.600 Nederlanders. Tempo, gemak en tijd vaakst genoemd De grootste groep Nederlanders geeft aan dat studeren in het eigen […]

Consument betaalt online opleiding vaak zelf

  • 10 januari 2021
Het merendeel van de online opleidingen wordt betaald door de consument zelf of door de werkgever. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.600 Nederlanders. Particulieren en werkgevers betalen Veruit het merendeel van de totale online marktomzet is betaald door de consumenten zelf (44%) of door de werkgever (42%). […]

Coolblue en bol.com smart home allrounders

  • 24 november 2020
Smart home producten worden het vaakst gekocht bij Coolblue en bol.com. Dit blijkt uit de vierde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders. Voor smart home producten naar Coolblue en bol.com In ieder smart home segment zijn deze winkels in de top 3 terug te vinden en wisselen […]

LOI meest gebruikt voor online opleiding

  • 19 november 2020
Ongeveer een op de vijftien online opleidingen is gevolgd bij de LOI. Hiermee is zij de meest gebruikte aanbieder. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.600 Nederlanders. Markt online opleidingen zeer versplinterd Zeven procent van de online opleidingen is gevolgd bij de LOI. GoodHabitz (5%) en NHA (5%) […]