Blog

Merkdealer profiteert van elektrisch rijden

  • 9 oktober 2020
Meer dan de helft van de consumenten die nu nog geen elektrische auto’s hebben, geeft aan bij toekomstig bezit van een dergelijke auto elders onderhoud en reparaties uit te laten voeren (57%). Dit blijkt uit de eerste editie van de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.100 Nederlanders. Brandstof bepaalt plaats onderhoud […]

Smart Home vergroot vooral comfort

  • 19 augustus 2020
Meer dan 3,3 miljoen Nederlandse huishoudens zijn in het bezit van één of meerdere smart home producten. Gemak en comfort is en blijft de voornaamste reden om smart home producten aan te schaffen. Dit blijkt uit de vierde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders. Smart Home blijft […]

Positief effect ADAS op automobilist

  • 12 augustus 2020
Het merendeel van de bezitters van ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) ervaart een positief effect op het rijgedrag. Dit blijkt uit de eerste editie van de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.100 Nederlanders. ADAS verhoogt voornamelijk comfort Bezitters van ADAS ervaren vooral een positief effect op hun comfort (78%). Functies zoals […]

Benzineauto voorlopig de toekomst

  • 22 juli 2020
Ondanks de opmars van hybride en elektrische auto’s blijft de benzineauto voorlopig nog koploper op het gebied van jaarlijkse autosales. Dit blijkt uit de eerste editie van de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.100 Nederlanders. Benzine nog steeds het populairst Eén op de vier Nederlanders geeft aan binnen nu en een […]

Gemak dient de food consument

  • 16 april 2020
Nederland is gemak belangrijker gaan vinden bij het kopen en bereiden van eten en drinken. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders. Goed eten of goedkoop eten? Wat iemand eet en drinkt is een keuze. Daarbij bepaalt de consument in hoeverre diverse kenmerken […]

Enthousiasme bezoekers foodhallen neemt af

  • 16 maart 2020
In Nederland duiken steeds meer foodhallen op. Een derde van Nederland bezoekt weleens zo’n foodhal (33%). Ondanks deze toename in aantal bezoekers sinds 2016 (+4%), geven bezoekers vaker aan dat zij geen reden zien nog eens terug te komen. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope […]

Digitale nieuwsmarkt is verzadigd

  • 4 december 2019
Van de 6 miljard digitale minuten die de consument per dag besteedt behoort 8% toe aan digitaal nieuws. Dit komt neer op bijna een half miljard minuten per dag, hetgeen nagenoeg hetzelfde is als in 2017. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. […]

Slim huishouden 500 miljoen waard

  • 16 september 2019
Van de €1,7 miljard aan smart home producten die consumenten thuis hebben staan valt 30% in de categorie slim huishouden. De markt voor slim huishouden is sinds 2017 gegroeid met maar liefst 43%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. Slimme wasmachines en […]

1,2 miljoen huishoudens met slim licht

  • 26 augustus 2019
Meer dan 1,2 miljoen huishoudens (16%) maken inmiddels gebruik van slimme verlichting of schakelaars. De markt is sinds 2017 gegroeid met maar liefst 33%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. Slimme verlichting in de lift Op dit moment zijn 13% van alle […]