Blog

Nuvema landelijk nieuws dankzij Marktpeiler

  • 20 september 2016
Nuvema is een bekende aanbieder van uitvaartverzekeringen en maakt al een aantal jaar gebruik van de Marktpeiler, de maandelijkse omnibus van Multiscope. Nuvema weet met hedendaagse, trendy onderwerpen PR te genereren. Een voorbeeld is het Social Media Testament. Nuvema’s Social Media Testament Wat gebeurt er met je social media-profielen wanneer je komt te overlijden? Om […]

Uitnodiging voor mobiel onderzoek

  • 30 augustus 2016
Enkele weken geleden hebben we in een blog het startscherm van onze app voor mobiel marktonderzoek getoond. Inmiddels zijn we een aantal stappen verder in de ontwikkeling en is het mogelijk respondenten uit te nodigen voor onderzoek. Het uitnodigen voor deelname aan het onderzoek verloopt via de smartphone. Push bericht voor nieuwe vragenlijst Consumenten die […]

Nieuwe muziek ontdekken grootste pluspunt Spotify

  • 18 augustus 2016
Spotify is de nummer 1 aanbieder van online muziek luisteren en is inmiddels gemeengoed geworden. Maar wat is er nou zo leuk aan het gebruiken van deze streamingdienst? Veel betaalde gebruikers Ruim driekwart van de Spotify-gebruikers (78%) heeft een betaald abonnement en luistert dus muziek zonder reclame. Bijna iedereen (94%) heeft zelf playlists samengesteld. Ruim […]

Citymarketing meten met mobiel onderzoek

  • 9 augustus 2016
Citymarketing heeft de laatste jaren een belangrijke rol gekregen in het beleid van veel gemeentes. Niet alleen maar de grote steden, ook de kleinere steden hebben inmiddels citymarketing in het beleid verankerd. Het stellen van doelen is belangrijk. Wie ben je nu, wie wil je over een aantal jaar zijn en hoe kun je dat […]

Hardloop-apps zijn populair

  • 2 augustus 2016
Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig aan het hardlopen is. Hardloopkleding en -schoenen zijn populair en smart health toepassingen als apps en activity-trackers worden steeds populairder. Maar wat is er nou zo leuk aan dat rennen? Runkeeper meest populair Een kleine meerderheid (54%) loopt doorgaans tussen 5 en 10 kilometer. Twee op de tien houden […]

Hoe beweegt jouw klant?

  • 26 juli 2016
Inmiddels zijn we druk bezig met de Multiscope app voor mobiel onderzoek. Eén van de eerste uitgewerkte functionaliteiten in deze app is het bijhouden van mijn locatie. Een belangrijke toepassing van de app is het versturen van een push bericht bij een bezoek aan een specifieke locatie. Snel na het bezoek en daarmee dicht op […]

Mobiel onderzoek geeft een kijkje in de keuken

  • 12 juli 2016
Met in home user tests (ofwel marktonderzoek bij de consument thuis) ontmoet je de consument in zijn natuurlijke omgeving. Als marketeer of product owner ben je nieuwsgierig hoe de consument in het echt omgaat met jouw product en wat ze verder bezitten en doen. Wat is de eerste reactie na openen van het product? Waar […]

15% van huishoudens bezit slimme verlichting en schakelaars

  • 30 juni 2016
De categorie verlichting & schakelaars is één van de grootste smart home productcategorieën. 15% van de huishoudens bezit één of meerdere producten uit deze categorie. Door het grote productaanbod en de relatief lage instapprijzen is het voor consumenten toegankelijk om dit type smart home toepassingen aan te schaffen. Tevreden gebruikers De meeste consumenten (40%) met […]

Ontwikkeling app voor onderzoek: eerste screenshots

  • 29 juni 2016
Een paar weken geleden hebben we de app voor mobiel onderzoek van Multiscope aangekondigd. We zijn uiteraard al langer bezig met de ontwikkeling van deze app. Met als doel om in september de app te lanceren! Eerste screenshot onderzoeksapp De ontwikkeling loopt voorspoedig en op korte termijn gaan we de eerste tests draaien met de […]