Blog

E-book boekt geen vooruitgang

  • 19 augustus 2019
Slechts twee procent van de 6 miljard digitale minuten die de consument per dag besteedt behoort toe aan e-reading. Dit komt neer op 145 miljoen minuten per dag, hetgeen nagenoeg hetzelfde is als in 2017. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. E-reading […]

Televisiewereld onderschat video on demand

  • 9 juli 2019
In juni stuurden we een persbericht de wereld in met de kop ”Video on demand verslaat tv”. Uit de tweede editie van ons Smart Media onderzoek bleek namelijk dat het tijdsaandeel van video on demand (27%) inmiddels groter was dan dat van lineaire tv (24%). Een keerpunt in de historie, want ook zolang als ik […]

Scoor PR met slechts één vraag

  • 3 oktober 2017
Media-aandacht hoeft niet ingewikkeld te zijn, het kan snel en eenvoudig. Stel één of twee vragen aan een representatieve groep Nederlanders en met het resultaat van je PR-onderzoek schrijf je een leuk en scorend persbericht. PR met enkele vragen Kijk maar naar Trusted Shops, een grote community voor veilig online winkelen. Trusted Shops maakte gebruik […]

Locatie als trigger voor mobiel marktonderzoek

  • 24 november 2016
De Multiscope app is vorige maand gelanceerd in de App Store (iOS) en de Google Play Store (Android). Inmiddels zijn duizenden gebruikers in de eerste weken geregistreerd en aan de slag met onderzoeken. Locatie als trigger Op basis van locatie worden onze gebruikers uitgenodigd voor een onderzoek. We kunnen hierdoor makkelijk vragen stellen over plekken […]

Checklist voor Marktonderzoek

  • 17 november 2016
Marktonderzoek maakt het mogelijk om de mening, houding of kennis van een afgebakende doelgroep in kaart te brengen. Dit is cruciaal bij het nemen van belangrijke beslissingen binnen iedere organisatie, van startups tot multinationals. Maar waar begin je en wat komt er allemaal kijken bij een marktonderzoek? Met behulp van de overzichtelijke checklist weet je […]

Vier op de tien Nederlanders gebruiken supplementen

  • 8 november 2016
Voedingssupplementen zijn voor veel consumenten een aanvulling op hun dagelijkse voeding. Vier op de tien Nederlanders (40%) gebruiken voedingssupplementen. Gezondheid Het bevorderen van de algemene gezondheid (29%) is de belangrijkste reden om voedingssupplementen te gebruiken. Ook het verbeteren van de weerstand (23%) wordt genoemd als reden. Vrouwen gebruiken vaker voedingssupplementen (51%) dan mannen (30%). Methodiek […]

Nederlanders zijn anders gaan denken over eten

  • 11 oktober 2016
De wijze waarop consumenten omgaan met hun eten en drinken is het laatste jaar veranderd. Zes op de tien (58%) consumenten gaan anders met eten en drinken om dan 12 maanden geleden. Bijvoorbeeld door meer aandacht te hebben voor de herkomst of meer waarde hechten aan gezonde voeding. Geen verschil tussen mannen en vrouwen Hierin […]

Nuvema landelijk nieuws dankzij Marktpeiler

  • 20 september 2016
Nuvema is een bekende aanbieder van uitvaartverzekeringen en maakt al een aantal jaar gebruik van de Marktpeiler, de maandelijkse omnibus van Multiscope. Nuvema weet met hedendaagse, trendy onderwerpen PR te genereren. Een voorbeeld is het Social Media Testament. Nuvema’s Social Media Testament Wat gebeurt er met je social media-profielen wanneer je komt te overlijden? Om […]

Uitnodiging voor mobiel onderzoek

  • 30 augustus 2016
Enkele weken geleden hebben we in een blog het startscherm van onze app voor mobiel marktonderzoek getoond. Inmiddels zijn we een aantal stappen verder in de ontwikkeling en is het mogelijk respondenten uit te nodigen voor onderzoek. Het uitnodigen voor deelname aan het onderzoek verloopt via de smartphone. Push bericht voor nieuwe vragenlijst Consumenten die […]