Blog

2,3 miljoen huishoudens hebben smart home producten

  • 19 mei 2016
Drie op de tien Nederlandse huishoudens (31%) hebben smart home toepassingen. Dat zijn ongeveer 2,3 miljoen huishoudens. Hoewel het aandeel van smart home producten beperkt is, heeft 27% één of enkele smart home producten in huis. Eén op de twintig Nederlanders (4%) is al verder in smart home. Zij hebben meer dan drie smart home […]

MyFitnessPal populairste calorieënteller

  • 6 mei 2016
Ongeveer een miljoen Nederlanders monitoren voeding & gewicht met een gratis app op smartphone of tablet. De app MyFitnessPal is het populairst. Bijna een kwart miljoen Nederlanders maken gebruik van deze gratis calorieënteller (inclusief dieetplan). Andere populaire apps zijn Mijn Eetmeter van het Voedingscentrum, Apple Health en Samsung S Health. De twee laatstgenoemde apps zijn […]

Smartwatch heeft grootste omzetpotentie

  • 3 mei 2016
Eén op de drie Nederlanders gebruikt apps, wearables of slimme meters om zijn gezondheid te monitoren. Consumenten met een wearable om sport & beweging te registreren, gebruiken meestal een hartslagmeter of sporthorloge. Ook fietscomputers en activity trackers zijn populair daarvoor. De smartwatch speelt daarin nu nog een kleine rol. Slechts 1% van de Nederlanders registreert […]

Tests en assessments afleggen met Socratos

  • 7 april 2016
Socratos is dé applicatie voor het uitvoeren van online marktonderzoek en het beheren van een online klantpanel. De onderzoekssoftware bevat twee features die de tool ook uitermate geschikt maakt voor het uitvoeren van tests of assessments. De software maakt het mogelijk om te rekenen met variabelen en het direct e-mailen van de resultaten.In de enquête […]

Hoeveel respondenten heb ik nodig?

  • 29 maart 2016
De optimale steekproefgrootte: het blijft lastig. De één doet moeiteloos uitspraken over zijn 75 ondervraagden, de ander neemt alleen een minimale steekproef van 1.000 serieus. Maar hoe groot moet een steekproef nu echt zijn? Er is niet echt één regel voor, het ligt aan het achterliggende doel van het onderzoek: wat is het niveau van […]

Checklist PR-onderzoek

  • 22 maart 2016
Met behulp van een PR-onderzoek komt u tot het schrijven van een persbericht dat onderbouwd is door middel van een marktonderzoek. Dit geeft voor journalisten, zeker als het in samenwerking is met een erkend onderzoeksbureau, veel vertrouwen om het bericht over te nemen in de media. Wat komt er allemaal kijken bij een PR-onderzoek? Met […]

NS moet WIFI verbeteren in treinen

  • 15 maart 2016
Treinen die overvol zijn en/of niet op tijd rijden, staan op plek 1 in het rijtje trein-ergernissen. Maar wat zijn daarnaast volgens reizigers de grootste minpunten in de trein? 95% kan één of meerdere verbeterpunten noemen voor de NS, zo blijkt uit een marktonderzoek van Multiscope onder 3.500 treinreizigers. WIFI verbeteren Het meest genoemde verbeterpunt […]

Navigatie onmisbaar voor Nederlander

  • 1 maart 2016
Bijna negen op de tien (87%) automobilisten gebruiken wel eens navigatie onderweg. De helft van de automobilisten vindt een navigatie-mogelijkheid heel erg handig en voor nog eens kwart is het inmiddels zelfs onmisbaar. De smartphone maakt navigatiesystemen bovendien langzaam overbodig. Dit blijkt uit een marktonderzoek van Multiscope onder 1.308 automobilisten. Navigatie niet meer weg te […]

Checklist naamsbekendheidonderzoek

  • 25 februari 2016
Met behulp van een naamsbekendheidonderzoek komt u erachter of uw merk, product of organisatie bekend is bij uw doelgroep. Daarnaast komt u er ook achter waar uw organisatie staat ten opzichte van uw concurrenten. Wat komt er allemaal kijken bij een naamsbekendheid onderzoek? Met behulp van de overzichtelijke checklist weet u zeker dat het marktonderzoek […]