Blog

Netflix-gebruikers dol op series

  • 4 februari 2016
Netflix-kijkers zijn echte serie-volgers: 87% kijkt het meest naar series, 12% geeft de voorkeur aan films. Dit blijkt uit marktonderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Facebook-gebruikers die hebben aangegeven regelmatig via Netflix te kijken. Driekwart van deze gebruikers zegt vaak (soms zelfs bijna dagelijks) Netflix te gebruiken. Nog eens 21% kijkt een paar keer per […]

Mobiele enquêtes populair

  • 2 februari 2016
Multiscope heeft toegang tot de mening van meer dan 140.000 Nederlanders voor online marktonderzoek. Onze panelleden geven graag hun oordeel over de meest uiteenlopende zaken. We recruteren continu nieuwe panelleden om ons panelbestand op peil te houden. We zien in de afgelopen jaren dat onze enquêtes steeds vaker (ook) mobiel worden ingevuld. Smartphones Binnen ons […]

Het consumentenvertrouwen in 2016

  • 15 januari 2016
In december verschenen diverse berichten in de media dat de koopkracht voor het eerst in vier jaar gaat toenemen in 2016. Met marktonderzoek onder het consumentenpanel vroeg Multiscope of consumenten deze verwachte stijging ook zien en wat zij met deze stijging gaan doen. Meer bestedingsruimte Bijna zeven op de tien Nederlanders verwachten evenveel of meer […]

Checklist voor een behoefte onderzoek

  • 5 januari 2016
Om erachter te komen of uw doelgroep net zo enthousiast is over een nieuw product of dienst, is een behoefte onderzoek noodzakelijk. Een behoefte onderzoek brengt exact de wensen en behoeften van uw doelgroep in kaart zodat u daar uw producten of diensten op kunt aanpassen of de communicatie richting deze doelgroep kunt afstemmen. Wat […]

Concertgangers liefst naar kleine zalen

  • 4 januari 2016
Concertgangers gaan het liefst naar optredens in kleine zalen (zoals Paradiso of 013). 52% bezoekt het liefst een concert van dergelijke omvang. 40% gaat liever naar een concert in een grote zaal (zoals Ziggodome). 7% geniet het meest van een stadion-concert. Dit blijkt uit marktonderzoek van Multiscope onder ruim 4100 Facebook-gebruikers die hebben aangegeven regelmatig […]

Waarom marktonderzoek ook in 2016 belangrijk is

  • 16 december 2015
Met het einde van 2015 in zicht wordt de balans opgemaakt en vooruit gekeken naar 2016. Marktonderzoek speelde bij marketeers in 2015 wederom een cruciale rol en ook in 2016 is er een belangrijke rol voor marktonderzoek weggelegd. Wij verwachten zelfs dat marktonderzoek in 2016 nóg belangrijker gaat worden: 1. De consument bepaalt steeds meer […]

Het toekomstperspectief van de tablet

  • 15 december 2015
Merken als Apple, Samsung en Lenovo hebben last van dalende tablet verkopen in 2015. Een belangrijke reden kan de sterke smartphone markt zijn. Smartphones worden immers groter en krachtiger. Daardoor neemt de smartphone steeds meer functies van de tablet over. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor de toekomst van de tablet in Nederland? De resultaten uit […]

Social media cijfers 2015

  • 14 december 2015
Ook in 2015 vonden er verschuivingen plaats in de sociale media profielen van Nederlanders. Facebook is, net als voorgaande jaren, de grote winnaar. De sociale netwerken LinkedIn en YouTube volgen op een respectievelijke derde en vierde plaats. De grootste stijger in de top 10 ten opzichte van 2014 is Pinterest. Het aantal profielen in Nederland […]

Succes audiosystemen afhankelijk van Spotify

  • 3 december 2015
Het streamen van muziek is populair in Nederland. Spotify is zelfs één van de meest gebruikte online mediadiensten. Een gevolg van de stijgende populariteit van muziek streamen is de steeds grotere aanwezigheid van draadloze audio- of smart speaker systemen op de markt. Bekende merken in dit segment zijn Sonos, Bose en Sony. Hoe populair zijn […]