Blog

Video on demand in 2015 [infographic]

  • 12 november 2015
Video on demand verovert zijn plaats in het Nederlandse huishouden. Netflix en Ziggo On Demand zijn de twee grootste diensten in Nederland. Bijna één op de vijf huishoudens kijkt naar Netflix. Dit zijn meestal jonge en hoog opgeleide huishoudens met kinderen. De resultaten van deze infographic komen uit de Smart Media Monitor van Multiscope. Meer […]

Het nieuwe mediagebruik

  • 5 november 2015
Kijkt u regelmatig naar een serie of film op Netflix? Ik niet, maar veel Nederlanders doen dat wel (17%). Binnen mijn eigen omgeving is dit percentage hoger. Soms heb ik zelfs het idee dat ik de enige ben die geen Netflix heeft. Uit de Smart Electronics Monitor van Multiscope blijkt dat jonge en hoog opgeleide […]

Trends in mediadiensten en slimme elektronica

  • 27 oktober 2015
Op 15 oktober is de Smart Electronics Monitor verschenen. Het onderzoek naar slimme elektronica en mediadiensten. In het rapport worden de resultaten van ongeveer 50 apparaten en mediadiensten, zoals smart tv, audiostreamers, gameconsoles, video on demand diensten, muziek streamingsdiensten en e-bookplatformen gepresenteerd. Het rapport geeft een compleet inzicht in bekendheid, bezit, gebruik, profiel, tijdsbesteding en […]

Passieve e-booklezer wordt vergeten

  • 21 oktober 2015
Het gebruik van online (streaming) mediadiensten is sterk in opkomst. Spotify en Netflix zijn de bekendste voorbeelden. Uit de Smart Electronics Monitor van Multiscope blijkt dat ook Blendle en Uitzending Gemist flink aan de weg timmeren. Vorig jaar was er uitbreiding in het aanbod van online mediadiensten met de lancering van Elly’s Choice (2014), Bliyoo […]

5 tips om respondenten te werven

  • 5 oktober 2015
Als u uw eigen klanten, achterban of fans wilt benaderen voor een online enquete, wilt u uiteraard een zo hoog mogelijke respons. Wij hebben een jarenlange ervaring in het benaderen van ons panel maar ook bestanden van onze klanten. Om een hoge respons te krijgen dient de enquete zelf natuurlijk respondentvriendelijk te zijn. Maar ongewenste […]

Een succesvol PR-onderzoek

  • 23 september 2015
Onderzoekjes, ranglijstjes.. we zijn er zó gek op, dat er zelfs hele tv-programma’s en krantenrubrieken omheen zijn gebouwd. Voor journalisten is het vaak een goede bron voor korte artikelen, lezers zijn benieuwd of ze bij de meerderheid horen of dat hun eigen mening juist afwijkt van het gemiddelde. PR onderzoek vormt voor bedrijven (en wellicht […]

De belangrijkste tips voor een effectmeting

  • 9 september 2015
Wanneer u een campagne uitvoert, wilt u daar natuurlijk iets mee bereiken. U wilt bijvoorbeeld uw imago veranderen of uw naamsbekendheid verhogen. Maar bereikt u die doelen ook daadwerkelijk? Heeft uw campagne wel het gewenste effect? Dit kunt u onderzoeken met een effectmeting. Wilt u een effectmeting uitvoeren, dan kan Multiscope u daar van A […]

Vier handige tips voor concurrentieonderzoek

  • 24 augustus 2015
Wie zijn uw concurrenten? En hoe kunt u ondanks die concurrentie toch goed inspelen op de huidige markt? Wat zijn uw sterke punten ten opzichte van uw concurrenten? Wanneer u dit soort vragen heeft, voer dan een concurrentieonderzoek uit. Voor het uitvoeren van een goed concurrentieonderzoek hebben we een aantal tips voor u. 1. Combineer […]

Uw specifieke doelgroep in kaart

  • 20 augustus 2015
Multiscope heeft toegang tot de mening van meer dan 100.000 Nederlanders. Onze panelleden geven graag hun oordeel over de meest uiteenlopende zaken We beschikken ook reeds over veel actuele kenmerken en informatie over de panelleden. Niet alleen demografische kenmerken, zoals geslacht, leeftijd of opleidingsniveau, maar ook veel specifiekere informatie. Op die manier kunnen we snel […]