Blog

Vier handige tips voor concurrentieonderzoek

  • 24 augustus 2015
Wie zijn uw concurrenten? En hoe kunt u ondanks die concurrentie toch goed inspelen op de huidige markt? Wat zijn uw sterke punten ten opzichte van uw concurrenten? Wanneer u dit soort vragen heeft, voer dan een concurrentieonderzoek uit. Voor het uitvoeren van een goed concurrentieonderzoek hebben we een aantal tips voor u. 1. Combineer […]

Uw specifieke doelgroep in kaart

  • 20 augustus 2015
Multiscope heeft toegang tot de mening van meer dan 100.000 Nederlanders. Onze panelleden geven graag hun oordeel over de meest uiteenlopende zaken We beschikken ook reeds over veel actuele kenmerken en informatie over de panelleden. Niet alleen demografische kenmerken, zoals geslacht, leeftijd of opleidingsniveau, maar ook veel specifiekere informatie. Op die manier kunnen we snel […]

Vijf tips voor een haalbaarheidsonderzoek

  • 5 augustus 2015
Heeft uw idee kans van slagen? Dat is wat u wilt weten wanneer u een haalbaarheidsonderzoek uitvoert. Marktonderzoek kan daarbij veel waarde toevoegen. Daarnaast kunt u ook deskresearch doen. U krijgt immers het beste beeld van de aankoopintentie van uw potentiële klanten door ze er zelf direct naar te vragen. Wilt u een haalbaarheidsonderzoek uitvoeren? […]

Internationaal onderzoek: Vijf nuttige tips

  • 23 juli 2015
Internationaal onderzoek is een uitdaging: het levert interessante inzichten op, maar er komt ook een heleboel bij kijken. Waar moet u beginnen? Hoe krijgt u toegang tot de doelgroep? Hoe gaat u om met meertaligheid en verschillen tussen landen? De volgende vijf tips zorgen ervoor dat u het overzicht bewaart. 1. Ontwikkel eerst een basisvragenlijst […]

Vijf tips voor positioneringsonderzoek

  • 9 juli 2015
Bedient u met uw product de grote massa, of bent u eerder een niche-speler? Wilt u gezien worden als de absoluut best presterende (differentiatiestrategie) of juist liever als de gewoon goedkoopste binnen uw speelveld (lage-kosten-strategie)? Dit zijn positioneringsvraagstukken: welke plaats neem ik in (of wil ik gaan innemen) binnen de productcategorie. Wij geven u graag […]

Festivalgangers willen acceptabele prijzen voor drank

  • 7 juli 2015
Drie kwart van de Nederlandse festivalgangers vinden – naast de line up – acceptabele prijzen voor drank het belangrijkste bij een festival. De top 3 wordt aangevuld met schone toiletten (57%) en de aanwezigheid van gratis kraanwater (55%). Dit blijkt uit marktonderzoek van Multiscope onder 3.825 Facebook gebruikers die aangegeven hebben één of meerdere Nederlandse […]

Vijf tips voor naamsbekendheidonderzoek

  • 23 juni 2015
Naamsbekendheid is vaak de eerste stap om producten of diensten succesvol aan de man te kunnen brengen. Belangrijk dus om te weten welk deel van uw doelgroep uw naam of merk kent. Ook het effect van marketingcampagnes is vaak uit te drukken in (stijging van) naamsbekendheid. Meten dus!We geven graag vijf tips waar u uw […]

5 tips voor marktonderzoek

  • 5 juni 2015
Marktonderzoek doen is leuk. Wie wil er nou niet meer inzicht krijgen in de doelgroep waarop zijn product of dienst zich richt? Voor het uitvoeren van een goed marktonderzoek zijn er een aantal punten waar u rekening mee kunt houden. Wij helpen u graag met deze vijf tips. 1. Stel een scherpe onderzoeksdoelstelling Wat wilt […]

Behoefte onderzoek: vijf gouden tips

  • 21 mei 2015
Een nieuw product of dienst in de markt zetten? Dat is niet eenvoudig. Het is natuurlijk belangrijk dat uw product zo goed mogelijk aansluit bij de behoeften van uw doelgroep. Maar wat zijn die behoeften precies? Welke aspecten zijn voor uw doelgroep belangrijk? Heeft u dit soort vragen, doe dan een behoefte onderzoek. Met de […]