Blog

81% laat onderhoudsbeurt e-bike uitvoeren

  • 5 juni 2024
Ruim vier op de vijf bezitters (81%) van elektrische stadsfietsen liet in 2023 een basisonderhoudsbeurt uitvoeren. Dit is een daling van 6%-punt ten opzichte van een jaar eerder. Fietsenwinkels voerden het meeste onderhoud uit (67%). Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.500 Nederlanders. Daling basisonderhoudsbeurt De meeste elektrische […]

Zonnepanelen vaker prioriteit bij verhuizing

  • 22 mei 2024
Ruim één op de vijf (21%) aanpassingen die Nederlandse huishoudens het afgelopen jaar deden, zijn gedaan in woningen van mensen die korter dan twee jaar in de woning wonen. Dat percentage steeg ten opzichte van een jaar eerder (15%). In een jaar tijd voerden huishoudens 1,4 miljoen aanpassingen uit met betrekking tot zonne- en windenergie. […]

Prijs belangrijkste keuzereden voor autoverzekeraar

  • 11 mei 2024
Prijs is de belangrijkste keuzereden voor een autoverzekeraar (38%). Duurzaamheid is voor automobilisten daarentegen onbelangrijk (2%). Prijs vormt een minder belangrijkere motivatie voor 50-plussers (36%) dan voor 18- tot 49-jarigen (57%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders. 38% kiest voor prijs Ongeveer vier op de […]

19% energiecontracten afgesloten via vergelijkingssite

  • 1 mei 2024
Ongeveer een op de vijf (19%) consumenten sloot zich bij hun huidige energieleverancier aan via een vergelijkingssite. Klanten van UnitedConsumers deden dat het vaakst (40%). De ‘prijs’ is de belangrijkste keuzereden om voor een energieleverancier te kiezen (53%). Ruim twee derde (68%) van Nederland betaalt een vast tarief. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, […]

Voorkeur online examens en offline studiemateriaal

  • 19 april 2024
Ruim 43% van de Nederlanders neemt examens bij online onderwijs het liefst online af. Daarnaast wenst 37% offline studiemateriaal. Vrouwen (41%) willen dat vaker dan mannen (32%). De leeftijd van de cursist is van invloed op welke leermiddelen de voorkeur krijgen. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.000 […]

Hoe scoort Starbucks op veertien prestatie-indicatoren?

  • 16 april 2024
Starbucks is een internationaal gevestigde keten met 83 locaties in Nederland. De koffieketen heeft met 30% de hoogste top of mind awareness (TOMA). Hoewel klanten gemiddeld al ruim 8 jaar klant zijn is de NPS relatief laag (+44). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 […]

Aanbod belangrijkste keuzereden vakantieplatformen

  • 12 april 2024
Het ‘aanbod’ is de belangrijkste keuzereden om te kiezen voor een vakantieplatform (64%). Vakantiegangers hechten daarnaast ook veel waarde aan de ‘prijs’ (56%), het ‘gemak’ (56%) en de ‘beschikbaarheid’ (39%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders. 64% kiest voor aanbod Bijna twee derde (64%) van […]

TV grootste reclamekanaal touroperators

  • 10 april 2024
TV is het grootste reclamekanaal (39%) voor touroperators. Reclame van TUI Nederland bereikt de meeste Nederlanders (44%). Personen van 35 tot en met 49 jaar zien de reclames aanzienlijk minder vaak. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. Reclame op TV grootste bereik TV is met […]

De marktleider in vakantieplatformen onder de loep

  • 22 maart 2024
Booking.com is marktleider in de markt voor vakantieplatformen in Nederland. Dit platform scoort goed op de meeste prestatie-indicatoren. Booking.com heeft het hoogste reclamebereik (28%). Klanten zijn gemiddeld al ruim 8 jaar klant bij Booking.com en kiezen met name voor de partij vanwege het aanbod en gemak. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig […]