Blog

TV grootste reclamekanaal touroperators

  • 10 april 2024
TV is het grootste reclamekanaal (39%) voor touroperators. Reclame van TUI Nederland bereikt de meeste Nederlanders (44%). Personen van 35 tot en met 49 jaar zien de reclames aanzienlijk minder vaak. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. Reclame op TV grootste bereik TV is met […]

De marktleider in vakantieplatformen onder de loep

  • 22 maart 2024
Booking.com is marktleider in de markt voor vakantieplatformen in Nederland. Dit platform scoort goed op de meeste prestatie-indicatoren. Booking.com heeft het hoogste reclamebereik (28%). Klanten zijn gemiddeld al ruim 8 jaar klant bij Booking.com en kiezen met name voor de partij vanwege het aanbod en gemak. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig […]

Aanbod belangrijkste keuzereden touroperators

  • 18 maart 2024
‘Aanbod’ is de belangrijkste keuzereden voor touroperators (54%). Daarnaast houden reizigers rekening met de ‘kwaliteit’ (34%) en ‘service’ (32%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. 54% kiest voor touroperator door aanbod Ruim de helft (54%) van de boekers kiest voor een touroperator vanwege het ‘aanbod’. […]

35% Nederland ziet reclame van koffie- of lunchketens

  • 15 maart 2024
Ruim een op de drie Nederlanders (35%) ziet reclame van koffie- of lunchketens. HEMA reclame bereikt de meeste Nederlanders (19%). Buitenreclame is het grootste reclamekanaal (21%). De groep 18- tot 34-jarigen ziet het vaakst reclame (50%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. Reclame […]

Locatie belangrijkste keuzereden hotelketens Nederland

  • 14 maart 2024
De locatie van een hotel is de belangrijkste keuzereden om voor een bepaalde hotelketen te kiezen (56%). Andere veelgenoemde redenen zijn aanbiedingen (42%) en prijs (42%). Aftersales (< 1%) en personalisatie (1%) zijn daarentegen minder belangrijk. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. Locatie meest belangrijk […]

E-learning vaker gefinancierd door de overheid

  • 11 maart 2024
In 2023 financierde de overheid 12% van de online opleidingen. Dat is 10%-punt meer dan in 2021. Nederlanders die aangeven op termijn een online opleiding te willen gaan volgen, denken dat de overheid gemiddeld 4% van de kosten zal financieren. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.000 Nederlanders. […]

Meer vertrouwen in crypto als toekomstig betaalmiddel

  • 16 februari 2024
Cryptobezitters schaffen crypto vaker dan in 2022 (6%) aan als toekomstig betaalmiddel (10%). Eén op de twintig betaalde daadwerkelijk ooit met cryptomunten. Volgens 21% van de Nederlanders bestaat het geldsysteem over tien jaar enkel nog uit digitaal geld. Dit blijkt uit de Cryptovaluta Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.000 Nederlanders. Crypto als […]

Succesvolle product innovatie met de innovatie scorecard

  • 15 januari 2024
Innoveren behoort tot de meest uitdagende disciplines in het bedrijfsleven, aangezien een overgrote meerderheid van de nieuwe producten faalt. We neigen ernaar de slaagkansen te optimistisch in te schatten en negeren vaak de consument, die doorgaans veel voorzichtiger is. De innovatie scorecard biedt praktische tools om je product- of dienstinnovatie in de juiste richting te […]

Reclame restaurantketens vaakst gezien via social media

  • 9 januari 2024
Ruim één op de tien bezoekers van restaurantketens in Nederland zag recentelijk een reclame van een van deze ketens (11%). Bezoekers zien de reclames vooral via social media (27%). Radio (7%) is het minst genoemde kanaal. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders. 11% zag reclame […]