Blog

NFT nog onbekend bij Nederlander

  • 15 mei 2022
De meerderheid van de Nederlanders is onbekend met NFT’s (Non-Fungible Tokens). Jongeren in de leeftijd van 18 tot 34 jaar geven het vaakst aan hier bekend mee te zijn. Ook hebben jongeren het vaakst interesse in NFT’s. Dit blijkt uit de Marktpeiler, een maandelijks onderzoek van Multiscope onder ruim 1.000 Nederlanders. Meerderheid niet bekend met […]

Cursist wil uitleg via video

  • 5 mei 2022
Ruim twee op vijf Nederlanders wil bij online onderwijs uitleg van de lesstof via video. Jongeren in de leeftijd van 18 tot 34 jaar geven hier het vaakst hun voorkeur voor aan. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. 41% wil uitleg via video 41% van de Nederlanders […]

Milieu en vervanging redenen voor verduurzamen

  • 28 april 2022
Nederlanders die hun woning in 2021 hebben verduurzaamd hebben dit gedaan omdat het beter is voor het milieu en bestaande apparatuur vervangen moest worden. Ook comfort en het verlagen van de energierekening waren belangrijke motivaties. Dit blijkt uit de tweede editie van Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.300 respondenten. Nederlanders verduurzamen voor […]

E-bike bezitter meest tevreden over Gazelle

  • 19 april 2022
E-bike bezitters zijn het meest tevreden over een elektrische stadsfiets van het merk Gazelle. Dit blijkt uit de tweede editie van de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.200 Nederlanders. Stadsfiets krijgt een 8,4 Gemiddeld wordt een elektrische stadsfiets met een 8,4 beoordeeld. 81% van de eigenaren geeft de elektrische stadsfiets een […]

Ratio overheerst bij aankoop van auto en fiets

  • 6 maart 2022
Bij de aanschaf van een auto of fiets vinden Nederlanders de prijs de belangrijkste factor. Bij een e-bike, racefiets en motorfiets spelen gevoelsfactoren een grotere rol. Dit blijkt uit Smart Mobility, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Prijs belangrijkste aanschaffactor auto en fiets 46% van de Nederlanders zegt dat prijs de belangrijkste […]

Nederlander geïnteresseerd in smart home totaaloplossing

  • 3 maart 2022
20% van de Nederlanders geeft aan (waarschijnlijk) interesse te hebben in een totaaloplossing waarbij verwarming, verlichting, beveiliging en dergelijke in één pakket worden aangeboden. Zij hebben de voorkeur om de smart home producten te bedienen met hun smartphone. Dit blijkt uit de vijfde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek onder ruim 5.500 […]

Kwart Nederlanders positief over smart home

  • 20 februari 2022
25% van de Nederlanders ziet deze technologische inmenging van smart home apparaten in het huishouden wel zitten. Mannen zijn positiever over de toekomst van smart home dan vrouwen. Dit blijkt uit de vijfde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.500 Nederlanders. 25% ziet smart home ontwikkelingen wel zitten In […]

Helft online shoppers boekt via boekingssites

  • 25 januari 2022
De helft van de Nederlanders boekt overnachtingen via boekingssites. Booking.com wordt hiervoor het vaakst gebruikt. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder bijna 7.000 Nederlanders. Booking.com vaakst gebruikt De meest bekende boekingssites in Nederland zijn Trivago.nl (78%) en Booking.com (77%). Ook Tripadvisor.nl […]

Jongeren shoppen online voor uitgebreide keuze

  • 23 januari 2022
Gemak is binnen alle leeftijdsgroepen de voornaamste reden om online te kopen. Na gemak is de uitgebreide keuze voor jongeren de belangrijkste reden om online aankopen te doen. Dit blijkt uit E-Commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Wisselende motivaties voor online aankopen 40% van de Nederlanders die online aankopen doen, […]