Overzicht

BLOX helpt iedereen aan de bitcoin

  • 13 januari 2024
In de zesde Innoshow vertelt Toon Schraven over BLOX, een gebruiksvriendelijke crypto-app waar de drempel voor het instappen in crypto een stuk lager ligt dan bij andere platformen. In deze Innoshow legt Toon uit hoe BLOX zich onderscheidt in deze innovatieve markt, wat de meest recente veranderingen zijn in de cryptowereld en wat de toekomstplannen voor BLOX zijn […]

Reclame restaurantketens vaakst gezien via social media

  • 9 januari 2024
Ruim één op de tien bezoekers van restaurantketens in Nederland zag recentelijk een reclame van een van deze ketens (11%). Bezoekers zien de reclames vooral via social media (27%). Radio (7%) is het minst genoemde kanaal. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders. 11% zag reclame […]

€1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens

  • 4 januari 2024
Nederlanders besteedden het afgelopen jaar €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek is €15. Nederlanders gaven het meeste uit bij lunchrooms zoals Anne&Max (€28) en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van […]

Dé marktinformatie over een gezond Nederland

  • 3 januari 2024
De Healthy Lifestyle Monitor is een diepgaand onderzoek naar de Nederlandse leefstijl en de markt hieromheen. Het rapport kijkt naar sportgedrag, bewuste voedingskeuzes, maatregelen om af te vallen, vitaminegebruik, mineralen en kruidenpreparaten en zelfmeting van de gezondheid. Sinds de introductie van dit rapport hebben we via nieuwsberichten en blogs al enige informatie vrijgegeven. Deze brengen […]

Winnaar e-bike 2023 bekend!

  • 22 december 2023
Multiscope voert een doorlopend onderzoek uit naar onderhoud van auto’s. Iedere maand maken deelnemers kans op diverse prijzen en per kwartaal worden de winnaars gekozen. Een paar weken geleden was het zover! We mochten de heer Kamps uit Schijndel bij ons op kantoor blij maken met een splinternieuwe Stella e-bike. Dank voor uw deelname en […]

E-learning markt gedaald naar €2,5 miljard

  • 12 december 2023
De Nederlandse markt voor e-learning daalde van €3,8 miljard naar €2,5 miljard. Cursisten die het afgelopen jaar een online opleiding volgden, besteedden daar gemiddeld €811 aan. In totaal volgden 3,1 miljoen cursisten een opleiding. Vergeleken met 2021 financierde de overheid deze opleidingen vaker (+10%-punt). Dit blijkt uit de derde editie van de E-Learning Monitor, een […]

Bezoekersfrequentie grootste hotelketens is 2,2

  • 8 december 2023
Nederlandse hotelbezoekers gingen in de afgelopen drie jaar gemiddeld 2,2 keer naar eenzelfde hotelketen. 74% van de hotelbezoekers is van plan om nogmaals dezelfde hotelketen te bezoeken. Van der Valk scoort het hoogst op intentie (86%) om terug te keren en op bezoekfrequentie (2,8). Vier partijen scoren laag op bezoekfrequentie maar hoog op intentie. Dit […]

Marktonderzoek als versneller van productinnovatie

  • 7 december 2023
De overgrote meerderheid van nieuwe producten of diensten mislukt. In een vorige blog liet ik een slagveld van mislukte introducties zien en ging ik dieper in op de belangrijkste oorzaken. Een verkeerde prijsstelling, niet voldoen aan klantbehoeften, een te late marktintroductie en te veel positiviteit zijn de belangrijkste valkuilen. In mijn ogen biedt gedegen marktonderzoek […]

30-jarig jubileum

  • 1 december 2023
Vandaag viert Multiscope haar dertigjarig jubileum. We doen dit samen met onze klanten, relaties, (ex) werknemers, familie en vrienden. We kijken terug op een rijke historie aan innovatie binnen de marktonderzoeksindustrie.  Zo waren we in 1996 één van de eerste bureau’s die online marktonderzoek uitvoerden, deden we in 1999 de eerste website bereiksmetingen en bouwden […]