Bedrijf

Nederlander continu online

  • 6 oktober 2015
Dat Nederlanders massaal WhatsApp gebruiken, onderzochten we vorige maand al. Nu blijkt ook dat we massaal op vakantie internet gebruiken en er zelfs rekening mee houden als we een vakantie boeken. Naast online activiteiten op vakantie bleek ook dat online shoppen steeds belangrijker wordt. Zo bleek uit onderzoek dat Nederlanders het liefst hun pakketje op […]

Inzicht voor Manutan in naamsbekendheid en imago

  • 22 september 2015
Manutan, voorheen Overtoom, is een leverancier van kantoor-, magazijn- en werkplaatsartikelen voor het bedrijfsleven. In 2014 is de naamsverandering doorgevoerd om in heel Europa één identiteit uit te stralen. Mede door een landelijke media campagne in Nederland werd deze verandering aangekondigd. De wens van Manutan was om de naamsbekendheid en het imago van het merk […]

Nederland afhankelijk van digitale communicatie

  • 2 september 2015
Augustus was wederom een drukke maand voor Multiscope met veel aandacht van landelijke media. Dit was voor een deel te danken aan een bericht over het WhatsApp gebruik van Nederlanders. Uit het onderzoek bleek onder meer dat de gemiddelde Nederlander 65 berichten per dag ontvangt via WhatsApp. Ook was er aandacht voor een onderzoek rondom […]

Christophe Renders versterkt Multiscope

  • 25 augustus 2015
Christophe Renders is sinds 10 augustus werkzaam bij Multiscope. Hij gaat zijn kwaliteiten als marktonderzoeker en zijn commerciële vaardigheden combineren om de nieuwe business unit Rapporten op te zetten. Hierin gaat Christophe aan de slag met domeinspecifieke rapporten over actuele onderwerpen. De onderwerpen zijn gerelateerd aan de markten en domeinen waar Multiscope in gespecialiseerd is. […]

Smartphones grijpen de macht

  • 27 juli 2015
Ook in de maand juli was Multiscope regelmatig in het nieuws. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat de smartphones nu echt de macht lijken te gaan grijpen. Het einde van de belbundel lijkt in zicht en ook de recruitment branche moet alle zeilen bij gaan zetten om de slag om mobiele devices niet te verliezen. Sommige […]

Hoe optimaliseerde QiZiNi haar verpakkingen?

  • 14 juli 2015
QiZiNi is een specialist in broodjes, wraps, panini’s, tosti’s, salades etc. voor onderweg of thuis. QiZiNi is onder andere herkenbaar aan de driehoekvormige sandwiches die vaak verkrijgbaar zijn bij tankstations. Multiscope werd ingeschakeld voor een verpakkingsonderzoek omdat QiZiNi graag de nieuwe verpakkingsoncepten van sandwiches en broodjes wilde testen. Daarvoor werd gebruik gemaakt van het Multiscope […]

We verspillen te veel papier en onzekerheid bij Nederlanders

  • 3 juli 2015
Ook in de maand juni was Multiscope regelmatig in het nieuws. Zo bleek uit onderzoek in opdracht van Ricoh dat de helft van de gemaakte printjes weggegooid worden of zelfs op de printer blijven liggen. Het onderzoek over de impact van de vliegrampen leverde ook opmerkelijke resultaten op. Zo bleek dat ruim de helft van […]

Kapotte schermen en ergernissen op vakantie

  • 5 juni 2015
Multiscope was de afgelopen maand weer volop in het nieuws. Dit keer met een spraakmakend marktonderzoek over de smartphones. Zo bleek dat één op de tien Nederlanders met een kapot smartphonescherm rondloopt. Ook was er aandacht voor een onderzoek over de ergernissen op vakantie. Zo bleek zelfs dat vier op de tien vakantiegangers weleens een […]

Ruud Dankers versterkt Multiscope

  • 3 april 2015
Op 1 april heeft Ruud Dankers het team van Multiscope versterkt. Ruud is een fanatiek hockeyer in Heren 1 van Berkel-Enschot en golft graag. Hij is een marketeer in hart en nieren. Ruud neemt de marketing en sales van Multiscope op zich. Ruud heeft HBO Sport & Media gestudeerd in Tilburg. Zijn afstudeerstage heeft hij […]