Markt

Navigatie onmisbaar voor Nederlander

  • 1 maart 2016
Bijna negen op de tien (87%) automobilisten gebruiken wel eens navigatie onderweg. De helft van de automobilisten vindt een navigatie-mogelijkheid heel erg handig en voor nog eens kwart is het inmiddels zelfs onmisbaar. De smartphone maakt navigatiesystemen bovendien langzaam overbodig. Dit blijkt uit een marktonderzoek van Multiscope onder 1.308 automobilisten. Navigatie niet meer weg te […]

Nederlander heeft gemiddeld €35 op zak

  • 23 februari 2016
Nederlanders hebben nog steeds contant geld op zak. Gemiddeld hebben ze € 35 in hun portemonnee. Mannen hebben meer contant geld bij zich dan vrouwen. Wanneer Nederlanders met pin betalen checkt een kwart vaak van te voren of ze nog genoeg geld op hun rekening hebben. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.002 […]

Kwart wintersporters gaat off-piste

  • 11 februari 2016
Bescherming is niet voor iedere Nederlandse wintersporter vanzelfsprekend. Drie op de tien wintersporters dragen dit jaar helemaal geen bescherming. Men neemt wel risico’s. Een zesde van alle wintersporters springen weleens van een schans en een kwart van de mensen doet aan off-piste. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 3.058 Nederlanders. Oostenrijk populairste land […]

Persoonlijke foto’s vaak ongewenst op internet

  • 28 januari 2016
Ruim vier op de tien Nederlanders (43%) staan weleens online op een foto die ze liever niet op internet hadden gezien. Daarentegen vraagt een kwart nooit toestemming aan anderen om de foto te plaatsen. In Nederland is 2% weleens slachtoffer geweest van identiteitsfraude middels een foto. Zes op de tien houden er rekening mee dat […]

Vier op de tien huishoudens kijken uitgesteld tv

  • 21 januari 2016
Uitgesteld tv kijken is populair in Nederland. Een groot deel van de huishoudens kijkt tv-programma’s (terug) via on demand platforms. NPO.nl (voorheen Uitzending Gemist) is het meest populair, gevolgd door RTL XL, Kijk.nl en NLziet. Dit blijkt uit cijfers van de Smart Electronics Monitor; een marktonderzoek van Multiscope onder 6.500 Nederlanders. NPO.nl is onbetwiste marktleider […]

Consument heeft hoge verwachting van VR-brillen

  • 12 januari 2016
VR-brillen zijn volgens diverse media één van de belangrijkste trends voor 2016. Consumenten blijken klaar voor deze ontwikkeling. Eén op de tien heeft al eens een virtual reality bril geprobeerd en één op de drie heeft interesse in deze bril. De consument vindt VR-brillen vooral interessant voor films, series, documentaires, gaming en medische toepassingen. Drie […]

Zes op de tien Nederlanders hebben slaapprobleem

  • 23 december 2015
Een goede nachtrust is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Een derde van de Nederlanders loopt daardoor weleens vermoeid rond. De helft van de Nederlanders wordt normaal gesproken minimaal één keer per nacht wakker. Ruim zes op de tien Nederlanders hebben een slaapprobleem. De meest voorkomende problemen zijn snurken, zweten en slapeloosheid. Dit blijkt uit marktonderzoek van […]

WhatsApp neemt rol Facebook over

  • 10 december 2015
Facebook is het grootste en meest gebruikte social media netwerk. Toch krijgt Facebook steeds meer concurrentie van WhatsApp. Nederlanders delen steeds bewuster berichten, foto’s en video’s. Persoonlijke gebeurtenissen delen zij vaker met een kleinere, specifieke groep via WhatsApp. Facebook wordt hierdoor steeds meer een verzameling van grote levensgebeurtenissen en algemene, nieuwswaardige of grappige linkjes naar […]

PS4 wint strijd met Xbox One in Nederland

  • 26 november 2015
PlayStation 4 wint op alle fronten de strijd met Xbox One. PlayStation 4 is de bekendste en populairste next-gen game console in Nederland. De Xbox One en de Wii U volgen op gepaste afstand. In 2016 gaat dit beeld niet veranderen. De PS4 zal verder uitlopen op de andere next-gen game consoles. Bezitters van een […]