Markt

Nederlandse deeleconomie stroef op gang

  • 23 april 2015
Bedrijven als Uber en Airbnb zijn veelvuldig in het nieuws. Desondanks delen Nederlanders niet graag hun spullen. Negen op de tien consumenten heeft nog nooit diensten of producten geleend, gebruikt of aangeboden via een online netwerk. Het risico dat het kapot gaat, dat spullen niet teruggebracht worden en het gedoe met afspraken zijn de belangrijkste […]

Laat de zelfrijdende auto maar komen!

  • 9 april 2015
Nederlanders zijn bekend met de zelfrijdende auto en staan hier positief tegenover. Vooral bij vermoeidheid, in woon-werkverkeer, op de snelweg en in de file lijkt het voor consumenten een ideaal vervoersmiddel. Daarbij zien consumenten het als een mogelijkheid om onder invloed ‘achter het stuur’ te kruipen, maar wel mét een rijbewijs. Dit blijkt uit marktonderzoek […]

Sportend Nederland gek op apps

  • 19 maart 2015
Apps en activity trackers worden steeds meer gemeengoed tijdens het sporten. Hardlopers en wielrenners maken veelvuldig gebruik van apps. Bij deze sporters is Runkeeper de populairste app. Dit blijkt uit marktonderzoek onder 1.020 Nederlandse consumenten door onderzoeksbureau Multiscope. Hardlopen met Evy en Runkeeper bekendste apps Sportend Nederland (66% van de bevolking) doet vooral aan wandelen […]

Nederlanders steeds meer in topconditie

  • 5 maart 2015
De helft van de Nederlanders is de afgelopen drie jaar bewuster gaan leven. In deze periode is men vooral minder alcohol gaan drinken, minder gaan eten en meer gaan letten op de mentale gezondheid. Deze bewustwording zorgt er mede voor dat een kwart van de Nederlanders dagelijkse beweging registreert. Dit blijkt uit marktonderzoek onder 1.020 […]

Facebook gebruik daalt in 2015

  • 18 februari 2015
Facebook is in 2014, net als in voorgaande jaren het populairste social media netwerk. Desondanks verwachten consumenten dat ze in 2015 minder gebruik gaan maken van Facebook. Het gebruik van LinkedIn en Instagram is in 2014 toegenomen en groeit ook door in 2015. Dit blijkt uit marktonderzoek onder ruim 8.700 Nederlandse consumenten door onderzoeksbureau Multiscope. […]

Consument vreest drempels elektrisch rijden

  • 3 februari 2015
Nederlanders staan zeer positief ten opzichte van elektrische auto’s. Echter slechts 13% van de consumenten verwacht dat hun volgende auto een volledige elektrische auto wordt. De grootste drempels van elektrische rijden zijn de actieradius, de hogere prijs van de modellen en het aantal beschikbare oplaadpunten. Dit blijkt uit marktonderzoek onder 1.020 Nederlandse consumenten door onderzoeksbureau […]

Smartwatch interessante ontwikkeling voor Nederlanders

  • 24 september 2014
Nederlanders zijn bekend en geïnteresseerd in een smartwatch. Vier op de vijf Nederlanders zijn ermee bekend. Vier op de tien consumenten zijn zelfs geïnteresseerd in een smartwatch, vooral omdat het handig en makkelijk is. De verwachting is dat er in 2016 ruim 3,5 miljoen Nederlanders met een smartwatch rondlopen. Dit blijkt uit marktonderzoek onder 1.008 […]

Consument niet geïnteresseerd in Google Glass

  • 29 augustus 2014
Het merendeel van de Nederlandse consumenten is niet geïnteresseerd in Google Glass. Er is geen behoefte aan of men vindt het gevaarlijk. Daarnaast maakt een groot deel van de Nederlanders zich zorgen over privacy wanneer Google Glass in het straatbeeld op zal duiken. Dit blijkt uit marktonderzoek onder 1.008 Nederlandse consumenten door onderzoeksbureau Multiscope. Google […]

Nederlanders werken vaker door tijdens vakantie

  • 12 augustus 2014
Nederlanders maken tijdens hun vakantie steeds meer gebruik van het internet. Acht van de tien maakt dankbaar gebruik van internetmogelijkheden op bijvoorbeeld de camping. Daarnaast werken we ook steeds vaker tijdens onze vakantie. Dit blijkt uit marktonderzoek onder 1.011 Nederlandse consumenten door onderzoeksbureau Multiscope. WIFI belangrijk bij keuze verblijf We zijn massaal online op vakantie: […]