Markt

Consument vreest drempels elektrisch rijden

  • 3 februari 2015
Nederlanders staan zeer positief ten opzichte van elektrische auto’s. Echter slechts 13% van de consumenten verwacht dat hun volgende auto een volledige elektrische auto wordt. De grootste drempels van elektrische rijden zijn de actieradius, de hogere prijs van de modellen en het aantal beschikbare oplaadpunten. Dit blijkt uit marktonderzoek onder 1.020 Nederlandse consumenten door onderzoeksbureau […]

Smartwatch interessante ontwikkeling voor Nederlanders

  • 24 september 2014
Nederlanders zijn bekend en geïnteresseerd in een smartwatch. Vier op de vijf Nederlanders zijn ermee bekend. Vier op de tien consumenten zijn zelfs geïnteresseerd in een smartwatch, vooral omdat het handig en makkelijk is. De verwachting is dat er in 2016 ruim 3,5 miljoen Nederlanders met een smartwatch rondlopen. Dit blijkt uit marktonderzoek onder 1.008 […]

Consument niet geïnteresseerd in Google Glass

  • 29 augustus 2014
Het merendeel van de Nederlandse consumenten is niet geïnteresseerd in Google Glass. Er is geen behoefte aan of men vindt het gevaarlijk. Daarnaast maakt een groot deel van de Nederlanders zich zorgen over privacy wanneer Google Glass in het straatbeeld op zal duiken. Dit blijkt uit marktonderzoek onder 1.008 Nederlandse consumenten door onderzoeksbureau Multiscope. Google […]

Nederlanders werken vaker door tijdens vakantie

  • 12 augustus 2014
Nederlanders maken tijdens hun vakantie steeds meer gebruik van het internet. Acht van de tien maakt dankbaar gebruik van internetmogelijkheden op bijvoorbeeld de camping. Daarnaast werken we ook steeds vaker tijdens onze vakantie. Dit blijkt uit marktonderzoek onder 1.011 Nederlandse consumenten door onderzoeksbureau Multiscope. WIFI belangrijk bij keuze verblijf We zijn massaal online op vakantie: […]

Kwart consumenten mijdt winkelcentra vanwege leegstand

  • 13 maart 2014
Mede door de opkomst van online shoppen neemt in veel winkelgebieden de leegstand snel toe. Winkels gaan failliet of zien om andere reden geen toekomst meer en sluiten de deuren. Met maatregelen als pop-up stores wordt geprobeerd de leegstand tegen te gaan. Leegstand blijkt voor een kwart een reden om niet of minder vaak naar […]