Het succes van uw bedrijf wordt bepaald door de tevredenheid van uw klanten. Tevreden klanten zullen bij u terugkeren en kunnen zorgen voor positieve mond-tot-mond reclame. Met een klanttevredenheidsonderzoek komt u te weten hoe tevreden klanten zijn over uw diensten of producten, hoe loyaal ze zijn en waar klanten tevreden of niet tevreden over zijn.
Onderzoeksmethode
In de basis zijn er drie verschillende methodieken om de klanttevredenheid met online vragenlijsten te meten:
- Net Promotor Score (NPS) – Hoe loyaal zijn uw klanten?
- Customer Satisfaction Score (CSAT) – Hoe tevreden zijn uw klanten?
- Customer Effort Score (CES) – Hoeveel moeite moeten uw klanten doen om hun doelen te bereiken?
Deze methodieken brengen verschillende facetten van klanttevredenheid in kaart en vullen elkaar vaak ook aan. Samen met u kijken we welke methodiek(en) het beste aansluiten bij uw wensen en maken we een vragenlijst op maat. Voor meer inhoudelijke informatie over klanttevredenheidsonderzoek en de verschillende methodieken kunt u het kennisdocument raadplegen.