Healthy Lifestyle is een diepgaand onderzoek naar de Nederlandse leefstijl en de markt hieromheen. Het rapport richt zich op de vijf bouwstenen van een gezond leven: beweging, voeding, slaap, mindset en stress. We analyseren trends in sportgedrag, afslankmaatregelen en het gebruik van voedings-, kruiden- en sportsupplementen.
Tot slot onderzoeken we in het rapport de oorzaken en oplossingen voor stress, zoals online therapie, sauna’s, meditatie en slaapproducten. Het biedt een duidelijk overzicht van de doelgroep, bestedingen en belangrijke spelers in deze markt. Met de resultaten uit dit rapport kunt u nog beter inspelen op de behoeften van Nederlanders op het gebied van gezondheid.
Een groot aantal marktpartijen komt aan bod, waaronder fitnessketens (o.a. Anytime Fitness, Basic-Fit, BigGym, David Lloyd Clubs en SportCity), supplementen (o.a. Body&Fit, Holland & Barrett, Kruidvat, Lucovitaal en XXL Nutrition), retailers (o.a. Albert Heijn, DA, Etos, Holland & Barrett en Kruidvat), afslankmiddelen (o.a. Body&Fit, ESN, Kruidvat, Modifast en XL-S Medical), therapieplatformen (o.a. De Internet Therapeut, HSK, iPractice, Psycholoog.nl en Therapieland), sauna’s (o.a. Elysium, SpaPuur, Thermen Berendonck, Thermen Bussloo en de Veluwse Bron), meditatiecentra (o.a. Bluebirds, Centrum voor Mindfulness, SeeTrue Mindfulness, Stichting Leven in Aandacht en Zen.nl) en matrasfabrikanten (o.a. Auping, Beter Bed, Emma Sleep, IKEA en Swiss Sense).