Wilt u diepgaande inzichten verwerven in de behoeften en opvattingen van Nederlandse consumenten? Kies dan voor representatief marktonderzoek Nederland. Het is essentieel om een onderzoek uit te voeren onder een representatieve steekproef Nederlanders. Het selecteren van de juiste steekproef is belangrijk om een goede doorsnede te krijgen van de Nederlandse bevolking. Zo dient de verdeling over mannen en vrouwen, verschillende leeftijdsgroepen en regio’s waarin personen wonen in de geselecteerde groep respondenten gelijk te zijn aan de verdeling in Nederland. U kunt dan op basis van de resultaten van een marktonderzoek onder een deel van Nederland generalisaties maken naar de gehele Nederlandse bevolking.
Goede afspiegeling bevolking
Bent u op zoek naar een solide basis voor strategische besluitvorming? Kies dan voor een representatieve steekproef met voldoende omvang voor uw marktonderzoek. Hoe groter het aantal respondenten dat uw vragen beantwoordt, des te betrouwbaarder en nauwkeuriger de resultaten zijn. Kiest u voor 1.000, 2.000, 5.000 of 10.000 respondenten? Wij staan klaar om u te assisteren bij het opstellen en uitvoeren van uw representatieve marktonderzoek. Onze expertise helpt u om een fundament te leggen voor weloverwogen strategische keuzes.
Heeft u een brede doelgroep die minimaal 50% van de Nederlandse bevolking omvat? Dan is een representatief marktonderzoek binnen Nederland zeker iets voor u. Is uw organisatie bijvoorbeeld actief in branches zoals voeding, horeca, verzekeringen, retail, internet of financiën? Uw doelgroep is dan waarschijnlijk een groot deel van Nederland. In dat geval helpt Multiscope u graag de attitude, mening of gedrag van deze groep te meten. Een representatief marktonderzoek in Nederland is ook een ideaal middel om inzichten te krijgen in de mening of attitude van Nederlanders over bepaalde trends.