Bij een PR-onderzoek stellen wij respondenten uit uw doelgroep vragen over een specifiek onderwerp, thema of over een actuele gebeurtenis die raakvlakken heeft met uw merk. We houden een steekproef van minimaal 1.000 respondenten aan. Daardoor zijn de resultaten betrouwbaar en is het mogelijk deze te generaliseren naar een bredere populatie. Door de hoge mate van betrouwbaarheid trekken de onderzoeksresultaten vaak de aandacht van nationale media. Dat leidt tot de verspreiding van het mediabericht en verhoogt de PR-waarde van uw merk. Wanneer uw bedrijf regelmatig wordt genoemd in nieuwsberichten, artikelen of uitzendingen, ontstaat er een vertrouwdheid bij het publiek. Dit versterkt de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van uw merk. Ook zal een regelmatige publicatie van persberichten bijdragen aan de online zichtbaarheid en de zoekmachineoptimalisatie van uw bedrijf.
Het effectief genereren van media-aandacht vormt een krachtig instrument waarmee u, zelfs met een bescheiden budget, een grote doelgroep kunt aanspreken. Wij helpen u graag met het opstellen van een PR-onderzoek. Daarnaast staan we altijd open voor een samenwerking met een PR-bureau.