Aanbod belangrijkste keuzereden vakantieplatformen
- 12 april 2024
Het ‘aanbod’ is de belangrijkste keuzereden om te kiezen voor een vakantieplatform (64%). Vakantiegangers hechten daarnaast ook veel waarde aan de ‘prijs’ (56%), het ‘gemak’ (56%) en de ‘beschikbaarheid’ (39%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders.
64% kiest voor aanbod
Bijna twee derde (64%) van de online boekers kiest voor een vakantieplatform vanwege het ‘aanbod’ van het platform. ‘Aanbod’ is daarmee het vaakst genoemd van alle keuzeredenen en het belangrijkst als het gaat om het aantrekken van klanten.
Vakantieganger is prijsbewust
De online boekers hechten ook vaak waarde aan de ‘prijs’. Maar liefst 56% van de consumenten houdt hier rekening mee. Daarnaast speelt voor 38% van de boekers een ‘aanbieding’ een belangrijke rol in het keuzeproces. Nederlandse vakantiegangers lijken dus erg prijsbewust en actief te zoeken naar aanbiedingen of kortingen.
Gemak en beschikbaarheid van belang
‘Gemak’ speelt voor 56% van de online boekers een belangrijke rol in het keuzeproces. Verder houden consumenten ook vaak rekening met de ‘beschikbaarheid’ (39%) en de ‘snelheid’ (24%) van een platform. Vakantieplatformen hebben er dus baat bij om het proces van boeken zo snel en soepel mogelijk te laten verlopen voor de online boekers.
0 comments on Aanbod belangrijkste keuzereden vakantieplatformen